carima

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Jag är förbannad!

Av carima - 16 september 2010 10:18

Jag är så förbannat trött på alla telefonförsäljare   .

Dom ringer i tid  otid. Spelar ingen roll för dom om det är en söndagsmorgon eller en fredagskväll. 

Har man sagt Nej! en gång, så ringer de iaf flera ggr med ett par dagars mellanrum.

  Som idag, det var tredje gången (under en & samma vecka) som samma företag ringer & då givetvis, med en ny försäljare i den andra ändan. 

" Men för helvete ge er!, Jag säger som de andra gångerna, jag är inte intresserad. Hej då!"

 

Inte nog med att de inte kan ta ett Nej! De har dessutom blivit spydiga i tonen & de mer eller mindre försöker idiotförklara en    om man inte tar deras erbjudande.

Värst är det med de försäljare som inte tar ett Nej! som ett Nej! Utan skickar ut eländet ändå.

Sådana har jag tyvärr också råkat ut för & det tar flera månader & framför allt, en massa onödig tid, innan man får stopp på skiten.

 

Jag är mer än gärna en jubelidiot i deras öron som inte lyssnar på att jag är "speciellt uttagen" för just deras varor & tjänster.

För fr.o.m nu kommer jag att klicka samtliga telefonförsäljare    ...

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 
 
Vivi

Vivi

16 september 2010 12:34

*trillar in*
Hej ...tänkte bara tipsa dig om nix.nu där kan du kostnadsfritt spärra ditt telefonnummer. jag har gjort det och får nästan aldrig telefonförsäljare som ringer & ringer de så säger jag att jag är nix:ad och då lägger de flesta på!
Bara ett litet tips från en tjej som jobbat som telefonförsäljare :)

http://www.missvivis.se

carima

16 september 2010 15:12

Hej Vivi!
Jag är med i nix som privatperson. Men mina tel.nr (hem & mobil) är även till mitt företag. Så dom hittar mig den vägen. Det går givetvis att spärra nu med, men det kostar en halv förmögenhet & lite till varje år.
Dom pengarna kan jag nyttja till annat, så det får bli ett klick hädanefter.
Skönt iaf att du kom tillbaka till verkligheten & slutade som telefonförsäljare :)
Ha en fortsatt bra dag /
Carima

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carima - 29 juni 2015 07:55

Årets midsommar inte bara regnade bort. Den var dessutom ruggit kall som en bitter höstdag.   Värmeljusen fick vikariera för den där gula saken som vägrade närvara. Den befann sig hos yngsta Dottern på Kreta. Dit for hon med Pojkvännen och hans f...

Av carima - 12 juni 2015 07:37

     Älskade underbara goe lille Emil!      Nu har du fått frid, det vet vi, men saknaden är enorm. Du har sedan jul förra året haft dina up and downs. Åldern hade börjat göra sig påmind.... Du blev lätt trött. Fast aptiten var god så börja...

Av carima - 28 maj 2015 09:13

Underhållet av detta hyreshus är under all kritik.    Ett exempel av många är stopp i vasken. Och det är inte bara vi utan flera andra grannar som har problem med detta. Hjälpen vi fått när vi felanmält är att vaktis kommer och drar sina sugpropp...

Av carima - 9 april 2015 09:33

Det hände saker vid och på självaste skämtardagen som vi trodde var just aprilskämt.  Men! Tji fick vi....   Bl.a. skulle kanal 5 & en del andra kanaler slockna för ganska många Teliakunder natten till 1:a april. Tyvärr visade det sig att detta...

Av carima - 6 mars 2015 09:12

Varje natt delar jag säng med två underbara herrar.    En av dom kan jag bli väldigt irriterad på medan den andra kan jag ligga och fnittra åt. Ändå gör de samma sak! Nämligen jobbar extra på sågverket!!!!!    Hunden snarkar så det är ett under...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards