carima

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

Två tänder är borta nu!

Av carima - 27 augusti 2014 18:01

Jag är inte populär hos Hunden just nu. Jag lär inte vara det de närmaste 10 dagarna heller.  

Igår hade han inbokad tid hos veterinären för att ta bort tandsten.

Redan på morgonen sket det sig mellan oss....  

Efter att först med förvånad blick se hur katterna fick sin frukost och inte han,

då kom protesterna......

Med gny, gnäll och skäll ifrågasatte han varför inte han fick nåt.  

Hunden har i vanliga fall mycket god hörsel. Men min förklaring om att han måste vara fastande för att han skulle sövas. Hmm! Den förklaringen gick direkt till döva öron.  

Nåväl! Senare på dagen kom vi iväg. Jag och Mannen satt med till han somnat.  

När vi kom några timmar senare för hämtning mötes vi av en lite groggy men svansviftande hund.

Nu är han sydd eftersom han fick dra ut två framtänder.  

Gissa vem som ska tvätta såret efter dom?....   

Sen ska det smörjas runt om i tandköttet.

Gissa vem som ska göra det?...  

Sen är det den smärtstillande flytande medicinen en gång om dan.

Som sagt, jag är inte den populäraste på hans lista just nu.  

Han visar tydligt att han inte gillar mina "ingrepp" med sina hängande öron när jag kommer med tops, salva eller medicinen.  

Men han är så förbaskad snäll och foglig.  

Han sitter fint, lungt och tålmodigt tills jag är klar.

Inget ont som har något gott med sig.

  Det blir köttbulleskalas efter varje "behandling"   


   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carima - 29 juni 2015 07:55

Årets midsommar inte bara regnade bort. Den var dessutom ruggit kall som en bitter höstdag.   Värmeljusen fick vikariera för den där gula saken som vägrade närvara. Den befann sig hos yngsta Dottern på Kreta. Dit for hon med Pojkvännen och hans f...

Av carima - 12 juni 2015 07:37

     Älskade underbara goe lille Emil!      Nu har du fått frid, det vet vi, men saknaden är enorm. Du har sedan jul förra året haft dina up and downs. Åldern hade börjat göra sig påmind.... Du blev lätt trött. Fast aptiten var god så börja...

Av carima - 28 maj 2015 09:13

Underhållet av detta hyreshus är under all kritik.    Ett exempel av många är stopp i vasken. Och det är inte bara vi utan flera andra grannar som har problem med detta. Hjälpen vi fått när vi felanmält är att vaktis kommer och drar sina sugpropp...

Av carima - 9 april 2015 09:33

Det hände saker vid och på självaste skämtardagen som vi trodde var just aprilskämt.  Men! Tji fick vi....   Bl.a. skulle kanal 5 & en del andra kanaler slockna för ganska många Teliakunder natten till 1:a april. Tyvärr visade det sig att detta...

Av carima - 6 mars 2015 09:12

Varje natt delar jag säng med två underbara herrar.    En av dom kan jag bli väldigt irriterad på medan den andra kan jag ligga och fnittra åt. Ändå gör de samma sak! Nämligen jobbar extra på sågverket!!!!!    Hunden snarkar så det är ett under...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards