carima

Direktlänk till inlägg 6 februari 2015

Om det inte är blod, vad är det då?

Av carima - 6 februari 2015 11:32

Skönt att det äntligen är fredag!   

Det har hänt en del i veckan. Paniken har fått jobba på högtryck ett par gånger.

Men! De har som tur är slutat med riktigt lättade andetag   

Tyvärr har veckan även en trist händelse.  

Äldsta Dottern & hennes Sambo reste till Teneriffa i tisdags.

Igår var de hos polisen.    

Sambons mobil har blivit stulen. Hur, när och var vet jag inte riktigt än. Fick besked om det via sms.

Men det är väl fan att folk inte kan skilja på ditt och mitt.....  


Vet inte vem som är tröttast av mig & Hunden på morgonturen. Men i måndags blev jag klarvaken på nolltime.   

I början av vår tur är där inte direkt upplyst. Så när han pinkar första gången gör jag stora ögon.   

All urin var röd. Paniken var där bums och tusen tankar for runt i huvudet på vad det kunde vara.   

När vi kommit en bit längre fram så fick jag hjälp av gatubelysningen när han lyfte på benet igen.

Då var urinen normalfärgad. Även resterande benlyftningar innan vi var hemma igen gav samma resultat...normalt.

Men väl hemma blev han grundligt undersökt. Jag klämde och kände än här och där.

Han gav inga tecken på ha ont eller att vara öm någonstans. 

Tvärtom! Han njöt i fulla drag av ompysslingen....  

Så det blev att goggla innan veterinären öppnade sin tel.tid Det närmaste jag kom med blod i urin var urinvägsinfektion (som är sällsynt på hanhundar) & njursten.

Jag vet inte om det var min kvinliga intuition. Men jag fick en känsla av att gå ner igen och kolla där han kissat.

Tur att jag gjorde det!!!!   

Han hade lyckats släppa strålen på ett slängt rött papper som låg under snön.

Så i den skumma belysningen såg det ut som han kissade blod.

Pust pust och åter pust vad jag blev lättad av denna upptäckt!!   


I förrgår ringde min revisor och undrade var jag blev av med min

mervärdeskattdeklaration som ska vara klar för inlämning nu den 26.   

Ska jag lämna in den nu? Har dom ändrat reglerna igen? Och nån blankett från Skatteverket har jag inte fått, kontrade jag med.   

Hon i sin tur tyckte det var konstigt att jag inte fått den. Sen fortsatte hon med att jag måste ringa för att efterlysa den. För kommer den inte in i tid blir det böter.

Ännu en gång denna vecka fick jag uppleve panikens äckliga påträngande obehag.   

Igår prick kl 8 ringde jag S-verket.

Det var det visst fler som gjorde för jag hamnde i kö med ca 10 min väntetid.   

Men när jag väl fick komma till tals fick jag ett oerhört lättat svar att min ska inte vara inne förrän i maj eftersom jag inte har varor/tjänster inom EU.

Revisorns svar blev när jag fick tag på henne

Ja just det! Total hjärnsläpp! Förlåt förlåt! Hur har jag kunnat virrat till det så?  

                                                 - - - - - - -  

   Jag tror att hon är lika glad som jag över att det är fredag.   









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carima - 29 juni 2015 07:55

Årets midsommar inte bara regnade bort. Den var dessutom ruggit kall som en bitter höstdag.   Värmeljusen fick vikariera för den där gula saken som vägrade närvara. Den befann sig hos yngsta Dottern på Kreta. Dit for hon med Pojkvännen och hans f...

Av carima - 12 juni 2015 07:37

     Älskade underbara goe lille Emil!      Nu har du fått frid, det vet vi, men saknaden är enorm. Du har sedan jul förra året haft dina up and downs. Åldern hade börjat göra sig påmind.... Du blev lätt trött. Fast aptiten var god så börja...

Av carima - 28 maj 2015 09:13

Underhållet av detta hyreshus är under all kritik.    Ett exempel av många är stopp i vasken. Och det är inte bara vi utan flera andra grannar som har problem med detta. Hjälpen vi fått när vi felanmält är att vaktis kommer och drar sina sugpropp...

Av carima - 9 april 2015 09:33

Det hände saker vid och på självaste skämtardagen som vi trodde var just aprilskämt.  Men! Tji fick vi....   Bl.a. skulle kanal 5 & en del andra kanaler slockna för ganska många Teliakunder natten till 1:a april. Tyvärr visade det sig att detta...

Av carima - 6 mars 2015 09:12

Varje natt delar jag säng med två underbara herrar.    En av dom kan jag bli väldigt irriterad på medan den andra kan jag ligga och fnittra åt. Ändå gör de samma sak! Nämligen jobbar extra på sågverket!!!!!    Hunden snarkar så det är ett under...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards