carima

Alla inlägg under augusti 2012

Av carima - 17 augusti 2012 07:48

Om någon av våra grannar blev vittne till att se Sonen & Mannen stå på balkongräcket kl 23 igår, ja då fick de även bevittna takklättringen av Sonen utan säkerhetslina...  

Vad får dessa två att riskera sina liv från femte våningen?   

Mannen som är i sina bästa år, rund & kramgo men lider av höjdskräck. Och Sonen! Visst är han vig som spindelmannen men han har ju hela livet framför sig....   

Jo! Så här var det...

Medan Mannen tog ut Hunden på kvällsturen så gick jag & dona inför morgondagen. När jag passerar sovrummet så stannar jag till. Min kvinnliga intuition sa att allt inte står rätt till. Fönstret var inte mycket öppet men kunde det vara tillräckligt för att......  

Jag ropar till Sonen & frågar om han vet var katterna är?

" Dom var här precis...."

Vadå precis!! Precis är dåtid när det gäller djuren. Frågan var var de var befann sig just nu??   

Gammelkatten hittar jag direkt men var fasiken var den lille rödtotten?

Vi höll fortfarande på att leta febrilt när Mannen & Hunden kom hem.   

Fast jag hade varit ute på balkongen flera gånger så markera Hunden ut dit direkt när vi sa åt honom att söka.

Först snusar han runt ett varv, sen började han hoppa & studsa hej vilt.   

Mannen & Sonen gör som Hunden vill.......riktar blicken uppåt.

Så nu vet ni svaret på vad mina män i mitt liv kan riskerar sina liv för.....  



















Av carima - 10 augusti 2012 10:57

Vår minisemester förra helgen blev inte riktigt som vi tänkt oss.   

Vid bokningen hade vi turen att få samma stuga som i våras. Men väl framme möttes vi av en förtvivlad stuguthyrare. Stugan var ockuperad av ett getingbo.   

Nåväl! Det var absolut inget fel på den vi fick istället. Det var bara "trafiken" som var tröttsamt. Vad folk gör när inte stugan är bebodd bryr jag mig inte ett juta om. Men nu bodde vi där och då kan man väl visa lite respekt & hänsyn, men nix!   

Våra grannar använde nämligen vår tomt till att gena till poolen.

Behöver jag skriva om vilket kaos det blev när Hunden som hade fri space i 25 meters löplina.....    

Det skulle vid hemkomst visa sig att det var fler som inte kunde det här med respekt.

Både Mannen & Hunden hade fått fästingar.

Skriet från Mannen (i badrummets akustik) vid denna upptäckt fick ryggraden att frysa till is på två röda sekunder,

Mamma Mia!   

Vår bröllopsdag i veckan firade vi med att gå ut & äta.   

Vet inte om kocken hade en "dålig dag på jobbet", för maten kunde ha varit bättre.

Men ölen var iaf kall & god.  


För några veckor sedan vann Mannen cirkusbiljetter i en tävling. Allt var frid & fröjd tills igår för då visste vi inte vad vi vet nu. Det är semifinal mellan Sverige & Danmark samtidigt.   

Så ikväll sitter vi & hejar fram handbollskillarna medan äldsta Dottern & hennes sambo är på Maximum.

Så nån "cirkus" om valet blev det inte här hemma......  











Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards