carima

Alla inlägg under oktober 2010

Av carima - 21 oktober 2010 10:16

Såg "sälj eller släng" igår på 4plus & blev impad på vad som är skräp för en, kan bli rena guldgruvan för någon annan.   

Inte nog med att man får rensat ut allt bra & ha  som är sparat,

(som man f.ö redan sedan länge har glömt bort att man har...)    

så kan man även tjäna en slant på det...

 

Fick sån inspiration av programmet att en ny hösthobby är född. Här ska det rensas ut så det tjongar om det.   

Men vet bara inte var eller med vad jag ska börja med...   

 

Vet iaf var mycket av min lediga tid kommer att ägnas åt framöver....  

 

 

 

 

 

Av carima - 17 oktober 2010 14:09

 

   Det blev ett nytt Wii sport spel inhandlat igår.   

 

Detta skulle givetvis Mannen testa. Han skulle paddla..

På skärmen stod det:

"se till så du har fritt omkring dig innan du börjar"

Mannen ansåg att det var det, satt ju ensam i soffan...

Han paddlade på för glatta livet tills olyckan var framme...   

Han körde kontrollen rakt ner i chipsskålen som stod på bordet.

Det är vid såna här tillfällen man ska ha videokamera.   

Synen av Mannen med en chockartad blick    med chips över hela sig, liksom soffan, bordet & hela golvet var så jag brast ut i skratt så tårarna rann.  

  Hunden hjälpte mer än gärna till med att städa upp & Sonen tog det säkra före det osäkra & flyttade soffbordet för fortsatta sportövningar för Mannen...

 

På kvällen var vi på teater & såg "123 Schtunk Hamlet-som det kan vara. Eller inte vara" med bl.a Lasse Beischer från Lasse & Morgan

I två timmar satt vi & skrattade så käkarna är helt ur led idag

Förra året fick vi inte tag på biljetter. Så i år hängde jag på låset direkt när jag läste i tidningen att dom skulle släppas. Ser redan fram mot nästa års föreställning...

 

I e.m blir det att dra på sig långkalsonger & bege sig till ishallen för att se hockey, om nu Mannen kan slita sig från Wii:et förstås....      

 

 

Av carima - 15 oktober 2010 12:27

Som företagare så är jag noga med alla papper rörande firman    

(trodde jag fram till idag iaf)

Jag har ägnat hela fucking förmiddagen med att leta efter ett avtal som jag har med upplevelsepresenten.

Tog för givit att det satt i pärmen (där det skulle),   

men tji fick jag.... 

Jag kan (fast jag fått min dos av morgonkaffe  ...)

bli väldigt, väldigt, väldigt mycket arg (ytterst sällan förstås....)

Men jag blev det med råge på mig själv idag.

Hua! vilket förskräckligt humör jag kan ha. Tur att det inte inträffar så ofta, & framför allt, att ingen annan var hemma just då.

Blev ju totalt utpumpad & trött på mig själv    ....

 

  Upplevelsepresenten i Skåne blev sålt till Presentakuten i Stockholm. 

Men sen dom tog över så är ingenting sig likt.

Min upplevelse har de donat & grejat med utan mitt tillstånd. Så de följer absolut ingenting av det gällande avtal som är skrivit.


Men jag hittade det till slut så nu pågår nya förhandlingar.

Går inte mina villkor igenom    så slutar jag som leverantör... 

Av carima - 8 oktober 2010 13:53

Efter mycket om & men & en massa hit & dit så kan vi äntligen pusta ut!

(Fast enligt Mannen själv, så kan allt hända än...)

Med tanke på var han har hamnat, så kan jag inget mer än att hålla med. "Resan" till beskedet igår om sitt jobb har varit rena cirkusen.  

Under denna osäkra period (5mån) så har han fått höra allt & ingenting från (dåvarande) VD:n, bl.a:

Helt klart att Mannen behövs.... 

Nästa besked så skulle företaget flytta till huvudkontoret i Stockholm....

Nästa tvärtom, att huvudkontoret skulle ner till Skåne istället.... 

Sen ännu mera dravel & blablabla... 

När det sedan äntligen kom till skott om ett möte om Mannens framtida vara eller inte vara kvar, 

Vad fan hände då? Jo!   

VD:n var inte VD längre. Den posten var överlämnad till hans dotter & hon i sin tur kunde inte sia om någonting förrän hon gått igenom allt inom företaget....

 

Men så igår föll Mannens dom!

Han sitter säkert!   Yes yes yes!   


Av carima - 5 oktober 2010 11:27

Den enda som älskar tidiga mornar här är Hunden   

När jag & Mannen, med John Blunds sömngrus fortfarande ihopkletat i ögonen, stiger upp & famlar fram som osaliga andar,

då är det han som friskt hoppar upp i sängvärmen igen,

gräver & bökar bland täcke & lakan som en liten gris,    

innan han med ett vigt hopp dunsar ner på rygg med alla fyra tassar i luften.

Somnar om, jodå! Men bara halvt om halvt, måste ju ha ett vakande öga & öra ut mot köket, allt för att inte missa diverse godbitar (som kan dala ner) från frukostbordet...

 

Idag var morgonritualen den samma i hans lilla värld.

Skillnaden blev att långrundan på f.m gjorde ett stopp hos veterinären.   

Det var det jag misstänkte, men viruset han har bryter ut tillsammans med hans allergi & att han var allergisk visste vi inte.

Nu blir det medicinering igen ett par dagar. Men det är inga problem för honom eftersom han vet att det serveras många köttbullar samtidigt  .... 

 

Igår efter jobb var jag hos frissan & fixade håret.   

Ingen här hemma visste att jag skulle dit så familjens ögonbryn höjdes en hel del när jag kom hem.

Mannen såg glad ut & frågade:

" Har du stoppat huvudet i en färgburk älskling?"   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av carima - 3 oktober 2010 16:48

Igår hade jag en "kidnappad" mamma på britsen. Det var hennes två döttrar (varav en av dom är kund till mig) som med buller & bång stormade hemmet med frukost på sängen.   

Efter den, ner till mig & kollegan för ett par timmars spa...

Döttrarna hade massor av fortsatta hemlighetsmakeriäventyr för sin mamma innan det hela skulle avslutas med stor fest på kvällen med släkt & vänner.

Vilken härlig 60 års present!   

 

Fest! Det var jag & Mannen på förra lördagen. Det var bästa Vänninan & byalaget hon tillhör som hade arrangerat Oktoberfest. Vi åt gott, gott, gott & ännu mera gott under hela kvällen & drack lika mycket gott också för den delen.   

Sen blev det att "rasta" av sig på dansgolvet till Trion som spelade.  

              

De som inte kom gick miste om mycket, för det var en kanonkväll med mycket skratt tjo & tjim!   

 

Det är fotbollsmatch istan.  (vem bryr sig? Inte jag iaf!) 

Mannen & Bonusdottern är givetvis där. Det är likadant varje gång dessa två lag möter varandra. Hela stan blir totalt upp & nervänd. (skulle kunna tro att det var kungen som skulle komma på besök, men det är "bara" MFF)

Gator spärras av & gud vet allt...Men hallå! Allt detta för en fobollsmatch?.....

Hur resultatet än blir så blir det inte roligt när de kommer hem. Bonusdottern håller på MFF & Mannen på hemmalaget....& de är dåliga förlorare båda två  Madre Mia!....

 

  Hunden har fått tillbaka ett virus som förra gången han hade det höll på att sluta med att ena öronsnibben skulle amputeras. Det var en fruktansvärd väntan när den andra penicillinkuren sattes in. Tog inte den skulle en bit av örat bort. 

Men pust pust pust! Den hjälpte!

Viruset beter sig helt oskyldigt & det tar tid innan man inser att veterinär ska kopplas in. Vi fick reda på sist att han har detta latent i kroppen & att det kan bryta ut precis när som helst. Nu kände jag igen symtomen direkt så tid är bokad till tisdag förmiddag. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Skapa flashcards