carima

Alla inlägg under oktober 2011

Av carima - 31 oktober 2011 16:11

Vilket härligt samtal jag fick på jobb från äldsta Dottern idag.  

Hon hade fått jobbet. Yes yes yes! Bara att gratulera!

                                             


Av carima - 26 oktober 2011 11:39

Så var det yngsta Dotterns tur att äntligen få skriva in sig på körskola.   

Fasiken vad tiden går fort! Känns som det var igår jag lärde henne cykla.

Men! Även den yngsta blir vuxen till slut.....  

Hade äldsta Dottern på tråden i förmiddags.   

Hon berättade att anställningsintervjun som hon varit på hade gått bra.

Får besked oavsett vilket senast på tisdag nästa vecka.

Ska hålla tummarna hårt hårt....  











Av carima - 17 oktober 2011 12:14

Det man inte vet, det har man inte ont av.....

Men förr eller senare så får man reda på det iaf.

Jag blir så jävla besviken & ledsen på sådana människor.....  


Av carima - 14 oktober 2011 13:00

Vilket kaos det blev för yngsta Dottern.    

Avslöjandet av årets Lucia blir det med kröningen fre 2/12. Men det är bara det att hon ska vara i Stockholm då och kämpa om SM guld i boxning.

Hon blev helt förtvivlad när det uppdagades   

Detta SM har hon verkligen sett fram emot & lagt ner otroligt många träningspass i.

Hela sin själ om sanningen ska fram.... 

Samtidigt var hon jätteledsen över att kröningen skulle krocka med just denna viktiga helg.

Det är precis vid såna här händelser i livet som man bara vill kunna klona sig själv.   

För henne var det bara att lyfta på luren & kontakta:   

Tränaren-Han tror hon tar guld i Stockholm. Så han vill ju mer än gärna ha med henne i truppen.

Men! Som han sa, "Du får själv bestämma!".....

Luciaarrangörerna- De förstod henne till 100% om hon hoppade av.

Men! Gjorde hon det så ,"lova att du återkommer nästa år!"......

Efter dessa samtal lät hon sitt hjärta tala.   

Hon tog rätt beslut!

             


Av carima - 13 oktober 2011 10:31

Audition började kl 18 igår för yngsta Dottern. Kl 19 fick jag ett sms från henne,    

"Detta är det mest förnedrande jag varit med om"

Madre Mia! Vad blev hon utsatt för?    

Jag bombaderade henne tillbaka med diverse frågor, men något svar kom aldrig.

Det lät hon oss allt vänta med tills hon kom hem.

Och hela den historien får hon själv skriva ner i sin blogg.   

Juryn skulle iaf ringa under kvällen om hon blev en av de sju som skulle få fortsätta kampen om att bli stans Lucia 2011

Behöver jag skriva vem som ringde henne?   

 

    Grattis fighterspirit!   

         




 






Av carima - 12 oktober 2011 09:52

Igårkväll styrde jag & äldsta Dottern färden till ett inredningsparty.  

Man vet av gammal vana att hempartyn kan bli dyra. Så det är skönt när man väl är på väg att inte har något köptvång över sig.....

Det var höst & vintercollektionen som demonstrerades. Jisses vad mycket grejor!

Här fanns allt som sätter det där lilla extra piffet på hemmet   

Jag blev verkligen inspirerad & fick en himla massa ideèr....

Priserna var varierande förstås men här fanns för allas plånböcker.  

Jag gjorde roliga fynd. Så nu är ännu ett par julklappar inhandlade....  

Innan vi åkte hem så satte jag upp mig som värdinna till vår & sommarcollektionen nästa år.

Det är framtiden det. Idag gäller något helt annat.

Luciauttagningens audition för yngsta Dottern är ikväll.

Ska hålla tummarna hårt hårt......  

 




 


Av carima - 8 oktober 2011 16:45

Igår eftermiddag fick jag en mycket angenäm nyhet. Det var den härligaste mening som nått mina öron på länge. Jag tvingade Sonen att upprepa det han sa gång på gång.   

" Vaktmästaren har slutat, vi har en ny"

Yeeeeessss!  Yes, yes, yes!

Jag behöver aldrig släppa in det puckot mer.   


Idag blev det en tur hem till äldsta Dottern för första gången.   

Lägenheten är ljus & rymlig & ligger i ett mysigt kvarter.

Uteplatsen är kanon för framtida solbad.   

Men katten använder den just till att lägga sina byten där, Hua!.....

 


Av carima - 7 oktober 2011 12:11

Har tyckt fram tills idag att väckarklockan är en ren förbannelse direkt från helvetet med sitt tjutande varje morgon.  

Men det var alltså fram tills idag. För efter den fruktansvärda siren som sattes igång här kl sex imorse så har jag totalt ändrat uppfattning

Nu vet jag iaf hur brandmännen har det när larmet går. För jag var klarvaken på två röda sekunder.  

Tror t.o.m att samtliga sovande grannar satt käppraka i sina sängar i det ögonblicket...

Ute i köket gallskrek yngsta Dottern med röstresurser som jag inte trodde hon kunde åstadkomma.   

Jag rusar ut dit i raketfart & där står hon som fastgjuten vid köksbordet.

"Mamma! Ta bort den, ta bort den. NU!

På bordet satt en stackars spindel förlammad av skräck av all uppståndelse.

Dessutom måste den ha blivit stendöv på kuppen också....   

Fast det var kyligt ute så tror jag att den var oerhört tacksam när han äntligen fick sätta ner  sina ben på balkongräcket & springa iväg.

Själv gick jag in för att njuta av dagens första kopp kaffe  

För det sket sig med en go sovmorgon.....




 















Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards