carima

Alla inlägg under februari 2011

Av carima - 15 februari 2011 11:24

Satt i godan ro med med kaffe   & morgontidningen när jag hör ett fruktansvärt brak från yngsta Dotterns rum.

Jag kom snabbt på fötter & sprang in dit.  

 

Där fann jag Hunden  i en mycket prekär situation & en förskräckt Katt i sängen med stora  förvånade ögon  

 

När han väl blev befriad från sitt "fängelse" så ruskade han på sig för att visa att han var oskadd.

 

Han tror i sin vilda hundfantasi att han är lika vig som Katten.

Den hoppar ju lätt upp i sängen, därifrån upp på skrivbordet, promenad över detta som avslutas med ett gasellskutt upp i fönsterkarmen.....

Det har gått bra för Hunden ända fram till slutet, men istället för ett elegant sluthopp blev det en enkel resa direkt ner i Dotterns halvfyllda tvättkorg....

 

 

 

 

 

 

 

Av carima - 11 februari 2011 12:22

Äldsta Dottern hade nosat upp en sida på nätet om gratis hemsida.

"En sån ska jag fixa åt dig Mamma!"  

Sen påbörjade hon den med en energi som skulle få vilken elitidrottare som helst på fall.  

Det har varit en del meningsutbyte   

(med STORA bokstäver) mellan henne & mig om hur den ska vara. Hon tyckte si medan jag ville så. Men nu är den iaf klar.

(bara bilder som fattas)

 

Som "betalning" för jobbet sitter jag nu med en hennes tvätt.

Det är inte någon liten söt tvättkorg hon har, utan det verkar vara hela jävla garderoben. Jag kommer inte att vara sysslolös under de närmaste dagarna iaf....  

 

Bilder ska fixas (förhoppningsvis) imorgon. Modelljobbet föll på yngsta Dottern. Hon log så där äckligt sockersött,   

(som bara hon kan när det gäller något hon vet hon vinner på) 

när hon fick frågan om hon ville ställa upp.

"Bara om jag får massage!"

 

Bara att inse fakta!

Helgen blir bara jobb, jobb & jobb    .......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av carima - 8 februari 2011 08:28

Konstig känsla att höra klass 2 varning om den kommande stormen som väntades in igår, eftersom det bara susade lite lätt i trädtopparna.  

Men vi har varit med förr så varningen togs på största allvar.

Jag checkade balkongen så inga lösa grejor skulle ge sig på drift & knocka någon stackars oskyldig.  

På kvällen ökade vindstyrkan rejält & på kvällsrundan med Hunden var som en scen ur en skräckfilm. Knappt ingen trafik, olåsta grindar som gnisslade i vinden, konstiga skuggor från träd & buskage, Hua!  

Vid läggdags hade det tagit i rejält. Trycket utanför var enormt mot fönsterrutorna, det lät för jävligt. Jag ville inte höra elände så jag körde in så mycket bomull jag kunde i öronen.

  Hunden var inte heller förtjust av odjudet så den han hoppade hopp i sängen & grävde (då menar jag verkligen grävde) sig ner mellan mig & Mannen.

 Begriper inte hur en liten foxterrier kan ta så himla stor plats...

Det blev iaf varmt, trångt men ändå mysigt. Somnade till slut i en obekväm ställning & med ett kittlande hundöra i näsan.

 

Nu på morgonen blåser det fortfarande men inte i samma styrka som inatt.   

 

 

 

 

   


 

Av carima - 3 februari 2011 09:02

  Jag läste en artikel i Aftonbladet på nätet om att morgonsex skulle göra människor friskare & lyckligare. Ämnet oxytocin frigörs så bl.a. immunförsvaret förstärks.

Hmm! Då har jag ett par frågetecken till Dr Derby Herbenick som behöver rätas ut!  

Vem har varit "försökskaniner" i forskningen?  

 

Småbarnsföräldrar? Knappast! För tänk efter!

  När barnet pockar på uppmärksamhet (på sitt lilla vis) av att vara hungrig eller av en tung blöja som måste bytas efter en hel natt.

Vad får det lilla livet för lugnande svar? Kan det vara att,

"Mamma kommer snart!"......

  Hundägare? Knappast de heller!

Kan inte vara sexuellt upphetsande att ha en ylande hund vid sängkanten som bara vill ut & göra sina behov. Vad får den stackarn till svar då, "Husse kommer snart!" eller?

 

Forskning i all ära i detta ämne. Men jag tror inte att just morgonen har större betydelse än någon annan tid på dygnet.

Eller kan oxytociner klockan?  .......

 

 

 

 

 

Av carima - 1 februari 2011 13:36

Ibland står det fullkomligt still i skallen när det gäller middagsmat.

När det är sex viljor med olika smak & tycke så är det banne mig inte lätt.  

 

Sonen som kan äta 24 timmar om dygnet är dessutom expert på att göra mig gråhårig i förtid. Han kan sitta & trycka i sig frukost & mellan tuggorna fråga om vad det blir till middag.  

"Var vänlig & smält din frukost först tack!....

 

Mannen sa för ett tag sen med beundran i rösten.  

"Jag fattar inte hur du får ihop det varje dag?

Det begriper jag knappt själv heller.....

 

Idag blir det iaf schnitzel, potatis & gräddsås...  

 

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards