carima

Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

Ojdå! Det där var absolut inte meningen!

Av carima - 30 januari 2015 11:21

Visst är det både roligt & charmigt när djuren "pratar"!   

Det är så härligt att se när de på sitt sätt "talar om" vad de vill & givetvis inte vill.

Hunden är en snacksalig liten varelse.   

Hans kroppsspråk, ljud & läte går i ett på saker han vill ha sagt.

Har ett exempel från häromdagen.

Jag stod vid spisen & höll på med middagen. Mannen satt vid köksbordet.

Katterna satt i kökssoffan som två små änglar.   

För en gång skull tysta eftersom de hade fullt upp med att betrakta hunden

Han i sin tur gjorde allt för att avbryta mig & Mannen i vårt samtal med att gräva i sin matskål.

Denna sitter i en ställning med 2 skålar. En för mat (som var tom vid tillfälligt.)

Den andra för vatten.....som var fylld.

Jag påpekade hela tiden för honom att han skulle få. Att han fick vänta som alla vi andra.

Men jag kunde lika gärna prata till väggen. Han ignorerade mig totalt.  

Han bara fortsatte tills fan själv flög i honom.

Hade det funnits simhoppstävlingar för matskålar så hade Hundens utan tvekan vunnit !:a pris....  

Hur han fick till det vet han nog inte själv. Inte vi heller för den delen.

Men med en enorm kraft fick han iväg skålen som gjorde minst en dubbelvolt i luften, som sen galant dök ner mot vattenskålen.

Det blev en jäkla smäll när dessa två skålar fick närkontakt.  

Finalen slutade i en mindre swimmingpool på köksgolvet

Blir man skrämd på ett sånt här vis så blir det också reaktioner....  

Katterna tog till flykten på 0 sekunder.  

I samma stund som ett förskräckt whaaa!!! kommer ur mig flyger vispen ur min hand & sätter innan landning såsfläckar på köksskåpen.  

Mannen gav ifrån sig ett läte som om han hade åkt världens häftigaste berg&dalbana.  

Hunden själv står roat & tittar på medan vattnet täcker mer & mer av golvet.

Sen tittar han på mig med en riktig Emil i Lönnebergablick som säger:  

"Oj! Förlåt! Det där var inte meningen".....

Säger bara en sak! Vad vore livet utan denna lille parvel?.....  


Nu till nåt helt annat!   

Jag kan inte se så värst mycket utan glasögon.   

Därför blir det lite svårt att plocka ögonbrynen för då måste jag ta av dom medan jag håller på.

Sen är det smärtan när man står där & plockar.

Men imorse fick jag en strålande idè.  

Tyckte jag då iaf......

Jag lånade Mannens rakhyvel för att jämna till dom lite.

Av med glojärnen & sen raka lite. När dom åker på igen upptäcker jag att det ena brynet är ok, medan det andra får justeras. När väl det var bra fick det andra finslipas.

Så fortsatte det tills det bara fanns en sak att göra.  

Nu undrar jag bara vad familjen har för kommentar till min nya look utan ögonbryn....   

Jag får säga som Hunden:

"Oj! Det där var inte meningen"........  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carima - 29 juni 2015 07:55

Årets midsommar inte bara regnade bort. Den var dessutom ruggit kall som en bitter höstdag.   Värmeljusen fick vikariera för den där gula saken som vägrade närvara. Den befann sig hos yngsta Dottern på Kreta. Dit for hon med Pojkvännen och hans f...

Av carima - 12 juni 2015 07:37

     Älskade underbara goe lille Emil!      Nu har du fått frid, det vet vi, men saknaden är enorm. Du har sedan jul förra året haft dina up and downs. Åldern hade börjat göra sig påmind.... Du blev lätt trött. Fast aptiten var god så börja...

Av carima - 28 maj 2015 09:13

Underhållet av detta hyreshus är under all kritik.    Ett exempel av många är stopp i vasken. Och det är inte bara vi utan flera andra grannar som har problem med detta. Hjälpen vi fått när vi felanmält är att vaktis kommer och drar sina sugpropp...

Av carima - 9 april 2015 09:33

Det hände saker vid och på självaste skämtardagen som vi trodde var just aprilskämt.  Men! Tji fick vi....   Bl.a. skulle kanal 5 & en del andra kanaler slockna för ganska många Teliakunder natten till 1:a april. Tyvärr visade det sig att detta...

Av carima - 6 mars 2015 09:12

Varje natt delar jag säng med två underbara herrar.    En av dom kan jag bli väldigt irriterad på medan den andra kan jag ligga och fnittra åt. Ändå gör de samma sak! Nämligen jobbar extra på sågverket!!!!!    Hunden snarkar så det är ett under...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards