carima

Alla inlägg under augusti 2013

Av carima - 15 augusti 2013 08:07

Ojojoj! Här inne var det dammigt!   

Men efter min sista blogg så kom ett riktigt kanonväder på besök.   

Jag som älskar sol & värme har tillbringat varenda lediga stund ute.   

För man vet ju aldrig hur länge det varar....

Vad har då hänt sen sist? Här kommer några axplock   

Midsommarafton blev en lugn & mysig tillställning.

Vi "gamlingar", (jag, Mannen & vår goe käre Kompis) samt yngsta Dottern i laget

slog ungdomarna, (äldsta Dottern, hennes Sambo. Sonen & Bonusdottern) i kubb.   

Deras kaxiga attityd i början bet inte på oss.   

De försökte med alla medel psyka oss att missa målet inför våra kast, men till ingen nytta. 

Vi utklassade dom totalt & vi klämde dom även i revanschmatchen.   

Efter det var dom inte så tuffa längre.


Så vi kunde ju inte låta bli att dela ut en & annan gliring åt dom under restan av kvällen...  

Jag & Mannen har firat vår femte bröllopsdag.   

I år inträffade den på en torsdag. Så på kvällen blev det ett restaurangbesök & dagen efter

styrde vi färden till "vår" stuga i skogen som vi hyrt över helgen.   

Denna gång blev det riktigt lugnt & fridfullt.

Inga incidenter med vare sig vildsvin eller fästingattacker....

Hunden trivdes & skuttade runt som vanligt.   

Han gjorde många fina fynd. Det var trädgrenar i alla dess former & storlekar.

Dessa souvenier följde med hem & används nu som blomsterpinnar...  

Jag har skaffat mig en ny mobil.   

Mitt ex hade börjat sega sig så det oundvikliga var till slut att se sig efter en ny...

Det går tyvärr inte att inbringa en sån grej längre utan att få en massa tekniska invecklade tillbehör på den.

Jag är helt grön på såna nymodigheter.   

Men familjen här hemma ställer mer än gärna upp & hjälper till.

Men! Som ordspråket säger, ju fler kockar ju sämre soppa.

Och soppa blev det..... i början iaf.   

Alla skulle visa hur mycket jag kunde göra med den, appar skulle laddas ner & femtioelva andra finesser som mitt stackars hjärnkontor skulle ta emot.

Givetvis skulle ju ALLT visas på en & samma gång.....

Jag bara såg deras fingrar dansa över mobilen, tjoff så kunde jag göra än det ena än det andra.

När telefonjävlen sen äntligen ringer så stod jag där som ett fån.   

Hur jag skulle få connection med uppringaren var det ingen som visat.....

Men trösten för mig är att alla är vi barn i början.   

Pö om pö börjar jag förstå mig på & lär mig alltmer om detta lilla tekniska underverk.   

                                                  
                         














Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards