carima

Alla inlägg under januari 2012

Av carima - 9 januari 2012 14:27

I onsdags fick jag ett samtal från yngsta Dottern.   

Det är ett sånt där samtal som en mamma absolut inte vill få...

Jag hörde direkt på henne att hon var chockad men att hon samtidigt försökte hålla sig lugn & stadig på rösten.

"Hej mamma! Jag behöver åka till akuten. Jag har skurit mig djupt i fingret här på jobbet....  

Såg framför mig hennes finger dingla i en liten skinnbit.

Jag & Mannen kom iväg på två röda för att hämta henne.  

Vi trodde att vi skulle få tillbringa ett X antal timmar på akuten.

Men ack vad vi bedrog oss. Allt var klart på 15 min.   

Det blev inga stygn, det räckte med att tejpa.


Så det blev födelsedagsmiddag i normal tid denna dag.

Bonusdottern blev 23...  

I presentväg fick hon en hel del nyttiga grejor som kommer att komma väl till pass i eget hushåll.

Det kan man ju alltid hoppas att hon får inom kort....  

Vårt lokala bostadsbolag ska nämligen ändra sitt kösystem nu under våren.

Alla lediga objekt kommer att läggas ut på deras hemsida. Dyker det sen upp något av intresse så gör man sin anmälan direkt.   

Kan inte bli så svårt för henne som har jobb att få en lägenhet då....

Äldsta Dottern fick sin bostad efter sju månader med det gamla kösystemet.

 


 

 

 


 

Av carima - 3 januari 2012 11:43

Alla, inkl motståndaren, ansåg att yngsta Dottern skulle ha vunnit. Men domarna var tyvärr av en annan mening....  

Men hon sörjer inte. Hon har mycket roligt, både i träning & tävlingsammanhang att se fram emot nu i vår.

I fredags fick hon även smaka på hur det är att boxas inför kamera. Dansk TV sände tävlingen live...  


Till Nyårsmiddagen hade vi 4 boxare vid bordet. Det dokumenterade vi rejält   

Vem vet! Endera dagen plockas kanske detta material fram när någon av dom sitter i "Här-är-ditt-liv" soffan...

Nåja! Inget som det kan sias om idag. Men det jag vet nu iaf är att Nyårsafton blev en fantastiskt rolig & minnesrik kväll.   

Plus i kanten är att Hunden klarade av tolvslaget galant.   

Vår träning med hans skotträdsla, som bara blir bättre & bättre med åren, hade en enda kunnat satt P för i lördags...

Jag & Mannen var ute med honom precis innan det stora bombardemanget satte igång.   

Då står en jävla jubelidiot  & slänger en smällare mot oss från en balkong.   

Att den var menad att skrämma oss är helt klart eftersom det bara var vi som kom gåendes där precis då.  

Vi hoppa högt alla tre av smällen!   

Hade vi bara sett vem eller varifrån den kom, då jävlar! Då hade den hjärnlösa dåren befunnit sig på intensiven idag....   










 










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards