carima

Alla inlägg under september 2012

Av carima - 29 september 2012 13:23

Detta var det värsta vi har skådat sedan vi började titta efter en ny bostad.   

Huset har varit till salu ganska länge. Det vi tyckte var konstigt, det var att det inte redan var sålt eftersom priset är humant & området eftertraktat. 

Men efter vad vi fick bevittna i torsdags så begriper vi det mycket väl.....

Förutom hammare så har personen som byggt detta objekt tydligen bara använt ett enda verktyg,

nämligen ögonmåttet.....  

Efterhand som detta "verktyg" sviktat så har denna person skarvat ihop lite efter tycke & smak. Mamma Mia!!

Enligt säljaren så var det nydragen el. Men så mycket kan jag skriva, att den elen är inte dragen av någon eletriker iaf.   

Jag hade min själ kunnat gjort det bättre själv.....

Säljaren upplyste glatt när vi stod i köket att badrummet var nybyggt. Hon tryckte ner handtaget & vi stega in.....

Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag fick se eländet.    

Gravida eller personer med lite hull kan inte ta sig in på denna toalett. Tror för övrigt att ingen vill gå in där överhuvudtaget eftersom den är placerad mellan köket & ett av rummen.

Det är ju muntert att sitta där i godan ro & någon, antingen från köket eller rummet kommit rusandes förbi.....  

Utrymmet är knappt en meter brett. För att ta sig fram till duschen längst in eller toastolen så får man först huka sig och krypa under vattenberedaren. Sen sidledes ta sig fram till slutmålet.

Sen är det förenat med livsfara för den som står i duschen eftersom elkablar sticker ut.   

Behöver jag skriva att fuktspärrar finns där inte heller.

Jag fattar inte vad dom tänkt på?   

Här finns ett litet utrymme som inte används.Vad kan man göra här?

Ja inte fan bygger man ett badrum!.......
























Av carima - 17 september 2012 09:31

Nu lapar man i sig det sista av sensommarens värmande sol.   

De dagar den behagar att visa sig vill säga....

Höstskorna är framplockade och mina stackars fötter har motvilligt fått strumpor på sig.

Det fick bli så efter en långpromenad med Hunden i förra veckan.   

Vid hemkomst hade jag nämligen två tjusiga kylklampar till fötter i en härlig ljusblå nyans....

Fast jag avskyr kyla så tror jag faktiskt att jag kommer att klara av den i år. Med mina kärringkörningar så kommer nog den kalla luften att göra mig riktigt gott.   

Mannen mumlade förresten häromdan något om det fanns hopp att det hjälpte på mitt humör också.

Undrar vad han vill ha sagt med det?   











Av carima - 10 september 2012 07:59

Äldsta Dottern och hennes Sambo kom hem efter en veckas semester från Spanien i lördags.    

De har letat ett tag efter en billig restresa och hade turen att hitta en och dessutom i samma veva som Sambon fyllde 25 år.   

Yngsta Dottern har varit iväg på träningsläger med Landslaget.    

Men den här gången var det inte bara träning som stod på agendan för henne och de andra. Det var också den här helgen de skulle få svart på vitt vem som kom med till EM i Polen nu i höst.

  HON BLEV UTTAGEN!!!!   

               Helt fantastiskt jäkla roligt....

                                     










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards