carima

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Fritt fall utan säkerhetslina!

Av carima - 19 augusti 2014 10:58

Det närmar sig slutet på sommaren nu och jag hoppas verkligen att man kan lita på meteorologerna om att värmen ska stanna till oktober. 

Vilken värme är det dom pratar om som ska stanna förrästen?   

För det finns det inte ett uns av nu iaf.

I helgen slog det om helt till höstliknande väder med regn och blåst.

I början av midsommarveckan däckade först Mannen i feber och matthet.  

Själv gick jag samma öde till mötes dagen innan midsommarafton.

Via vårdcentralen fick vi veta att ett elakt virus härjade och att vi helt enkelt fick vänta ut det.  

Jodå, vänta det fick vi! Det tog oss närmare en månad innan vi var oss själva igen...

Men vi var iaf på benen och kunde genomföra vår årliga kubb på midsommarafton.

Vi "gamlingar" tog hem segern över ungdomarna i år igen, Hehe!.....  

På en av Mannens semesterdagar tog vi bilen på en långtur.  

Den gjorde ett par timmars uppehåll på Gekå:s i Ullared innan hemfärd.

Haha! Gekå är det stället som Mannen aldrig skulle sätta sin fot på.

Som sagt, man ska aldrig säga aldrig....  

Ute och reser är våra ungdomar också. I torsdags åkte äldsta Dottern, hennes Sambo och Sonen till Kreta.   

Sonen mår inte helt hundra eftersom han och värmen inte riktigt kommer överrens...   

Bonusdottern och hennes pojkvän har också varit på Kreta i sommar.

Och nu i helgen tog dom flyget till England för att se Liverpool spela.   

En flygtur blev det här hemma också!

Varför kan man inte få bli gråhårig med ålderns takt? Varför måste små fyrbenta här hemma göra så man bli det i förtid?   

I lördags satt jag och Mannen i godan ro och såg på en film.   

Plötsligt hör vi ett fruktansvärt oväsen från yngsta Dotterns rum.

Jag rusar in och får se Gammelkatten sitta som förstenad med stora klotrunda ögon.  

Först trodde jag att något flygit in genom hennes franska balkong.

Men ganska snart blev jag varse om att det var något som flygit ut istället,

nämligen Lillkatten...  

Det blev genast fullständig panik! Hur hade han klarat fallet från femte våningen?   

Jag ringde yngsta Dottern och beordrade hem henne för att komma och hjälpa till att leta efter honom. Hon satte sig genast i bilen (utan skor) och kom på studs.  

Så mitt i natten tassar hon och jag runt bland buskarna i ficklampans sken och försöker locka fram honom. Mannen och Hunden letar vid ett annat buskparti en bit längre bort.

Ju mer tiden går ju mer växer paniken. Då ringer min mobil! Det är Mannen.... 

Var är ni? Kom hit! Hunden har markerat för något här.

Jodå! Hunden hade helt klart för sig. I den snåriga, täta och taggiga busken satt Katten, väbehållen men chockad.

I hissen upp gav han ifrån sig ett tjut som vi aldrig har hört förut.

Jag tror det var hans sätt att uttrycka sin stora lättnad över att vara hemma igen efter sin ofrivilliga flygfärd...

En sak är iaf säker. Vi hade aldrig hittat honom utan Hundens hjälp.  

Och det var vi inte sena med att berätta. Vi överöste honom med mycket beröm och gottgott från kylen....  

 









 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

20 augusti 2014 10:49

Oh Herregud!!! Det var en rejäl flygtur han fick, vilken tur att det inte blev några större skador! Duktige Pelle som hittade sin kompis tack vare sitt fina luktsinne! Hoppas att allt återgår till det vanliga men håll koll på den flygande katten för djur är mästare på att inte visa att de har ont.
Kram

http://www.zelvis.bloggplatsen.se

carima

20 augusti 2014 16:01

Jag fasar för vad som händer under de sex kattliven som han har kvar. Det tredje som han förbrukade nu i helgen var en riktig rysare innan han blev hittad.
Fullt frisk! Äter, sköter lådan & busar på som vanligt.
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carima - 29 juni 2015 07:55

Årets midsommar inte bara regnade bort. Den var dessutom ruggit kall som en bitter höstdag.   Värmeljusen fick vikariera för den där gula saken som vägrade närvara. Den befann sig hos yngsta Dottern på Kreta. Dit for hon med Pojkvännen och hans f...

Av carima - 12 juni 2015 07:37

     Älskade underbara goe lille Emil!      Nu har du fått frid, det vet vi, men saknaden är enorm. Du har sedan jul förra året haft dina up and downs. Åldern hade börjat göra sig påmind.... Du blev lätt trött. Fast aptiten var god så börja...

Av carima - 28 maj 2015 09:13

Underhållet av detta hyreshus är under all kritik.    Ett exempel av många är stopp i vasken. Och det är inte bara vi utan flera andra grannar som har problem med detta. Hjälpen vi fått när vi felanmält är att vaktis kommer och drar sina sugpropp...

Av carima - 9 april 2015 09:33

Det hände saker vid och på självaste skämtardagen som vi trodde var just aprilskämt.  Men! Tji fick vi....   Bl.a. skulle kanal 5 & en del andra kanaler slockna för ganska många Teliakunder natten till 1:a april. Tyvärr visade det sig att detta...

Av carima - 6 mars 2015 09:12

Varje natt delar jag säng med två underbara herrar.    En av dom kan jag bli väldigt irriterad på medan den andra kan jag ligga och fnittra åt. Ändå gör de samma sak! Nämligen jobbar extra på sågverket!!!!!    Hunden snarkar så det är ett under...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Skapa flashcards