carima

Alla inlägg under juli 2010

Av carima - 30 juli 2010 11:37

Äldsta Dottern har brevväxlat ett X antal år med en tjej från Tyskland. Efter mycket om & men så blev det till slut bestämt att hon skulle komma hit. Hon anlände med sin pojkvän i måndagskväll.

Pust! Dagarna har varit lååånga för hela familjen med dessa två under samma tak!

För de sa ingenting, ville ingenting och pratade inte engelska.

Äldsta Dotterns humör tröt till slut och hon blev ilsk som en vildkatt.

" - Hur i helvete kan hon skriva långa brev på engelska? Komma hit med vetskapen om att ingen här hemma kan tyska? Och varför i helvete vill de hit om de inte vill göra någonting??? "

Själv har jag känt det som om jag haft två utomjordingar i lägenheten. Vad jag än gjorde så blev jag utstuderad & då menar jag verkligen riktigt utstuderad. Oavsett om jag satte på en maskin tvätt, dammsuga, laga mat så såg dom på, som om det var första gången de såg det.

Alla här hemma drog en lättnadens suck när de åkte igårkväll.

 

Idag är det svalare väder. Jag har 1001 saker som jag kan göra en sådan här dag. Men usch! Har varken lust eller energi. Mycket roligare att ta dagen som den kommer. Jag & Mannen var iaf hos veterinären i f.m med Hunden för att ta bort stygnen. Det hade läkts fint, Skönt!

Tidningen har inte satt in min "Dagens ris" än om hundattacken. Vet inte varför. För tyckte de inte om det jag skrev så kunde de korrigera det själva, för de brukar de göra.

 

 

 


Av carima - 25 juli 2010 17:22

Vecka 28 &29 har min kollega haft semester. Under dessa veckor har jag & Mannen målat & tapetserat väntrummet på salongen. Resultatet blev kanon! Så imorgon kommer Kollegan att få stora ögon.   

 

Vem fan åker frivilligt till Ullared?

Den frasen kläckte Mannen ur sig när jag berättade att jag skulle dit

Så i måndags styrde Jag, yngsta Dottern, bästa Vänninan, vänninans Mamma & mammans Vännina färden till Gekås.

Det var 18 år sedan jag var där sist men inget var förändrat mer än att det var större. Folket är lika köpgalna nu som då.

Vi hälsade hem via Webblänken i vinkrutan. TV:n var där & spelade in för en ny säsong. Såg en skymt av Morgan också.

När vi väl (ordentlig möra efter en heldag i Ullared) styrde färden hemåt var bilen rejält packad så det blev en del fynd iaf.   

 

Det var de roliga, nu till det trista som har hänt.   

Bonusdottern var ute med Hunden i onsdags när hon möter två småtjejer med en liten & en stor hund. Den stora kunde de inte hålla utan den slet sig loss och angrepp vår.

Bonusdottern skrek att de skulle ta sin hund men de svarar henne att de inte kan hålla honom & springer därifrån. En farbror kommer till undsättning & fångar in tjejernas hund och binder honom vid en bänk. Samtidigt försöker Bonusdottern springa ikapp tjejerna, men utan resultat.

Hon kommer hem chockad med en sårig hund och själv med trasiga jeans och uppskavade knän.

Mannen blir lika chockad och ringer mig på jobb.

Jag bommade igen salongen och stack hem.

Det blev att åka direkt till veterinären där han blev sydd.

Jag har skrivit en insändare till tidningen  för att försöka via den vägen hitta hundägaren.

  

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Skapa flashcards