carima

Alla inlägg under juni 2011

Av carima - 27 juni 2011 09:02

När Mannen fyllde år så fick han en bok, 101 öl du måste dricka innan du dör, samt två ölsorter som fanns med i boken. Dessa avsmakades i fredags istället för en drink före maten.   

Den första var punk IPA.

"Fy fan!" var Mannens första kommentar.

Den beska eftersmaken gjorde mig för ögonblicket först alldeles stum, men sen kunde jag sakta men säkert väsa fram

"De va de räligaste jag har smakat på länge"        

Det värsta var att jag kände igen smaken. Jag hade tyvärr utsatt mina smaklökar med detta tidigare. Men när & var kunde jag först inte komma på. Men sen föll polletten ner.

Kåvepinin, den äckligaste penicillinkur en läkare kan skriva ut. Fy fan!     

Nästa var Old speckled hen.

Den var ingen höjdare den heller. Tvi katten!   


På tal om djur. Nu över till våra älskade husdjur.   

Både Katten & Hunden har en stor kärlek till yngsta Dotterns laptop.

När jag & Mannen satt på balkongen i fredags så hörde vi ett fruktansvärt oljud. Det lät som en blandning av en  hes biltuta & ett brandlarm   

Vid närmare kontroll så visade det sig att Katten satt & hade jättekul vid Dotterns dator.

Dagen efter när hon skulle kolla vad han hade ställt till med, så hörde vi henne stöna.

" Men nej! Nej, nej nej! Det är inte sant! Det är inte sant Men va fan! Kattjävel!

Jag låg dubbelvikt av skratt när hon berättade vad han gjort.   

Han hade kommit in på hennes facebook & inte bara det.

 Han hade dessutom (på sitt eget lilla vis) skrivit till hennes vänner. Men lyckligtvis så blev de aldrig skickade   

Men det är väl bara en tidsfråga innan han kan det med....  














Av carima - 23 juni 2011 11:21

Vaknade inatt av regndroppar som strilade så fint ner i ansiktet!   

Midsommarvädret hade gjort sin entrè.

Det var inte obehagligt så fönstret fick vara öppet trots allt. Hade inte gått att ha det stängt iaf, för då hade jag kreverat av värmeslag.   

Lägenheten blir som en bastu under sommarmånaderna & Mannen som ligger bredvid verkar ha en inbyggd braskamin i kroppen.

Snacka om heta sommarnätter........  

Meteorologerna jobbar för högtryck med att ge oss en strimma hopp om sol i helgen, men på den fronten ser det mörkt ut.   

Men vad fan, sol eller regn spelar ingen roll!

Midsommar med dess tillbehör kommer det att bli ändå. För jag & Mannen ska nämligen ut på ett rejält träningspass i e.m   

Vi ska kämpa oss igenom som två gladiatorer mellan hyllor & kyldiskar med andra helghandlare....

Men efter den turen så har vi ett par dagars skön & härlig avkoppling

  Trevlig midsommar!   

 



 









 





 


Av carima - 20 juni 2011 09:13

Jag & Mannen ägnade gårdagen med en tur till Ikea.  

Vi skulle ha tag på en ny resårmadrass. Det verkade som halva Skåne var ute efter samma sak, för när vi skulle provligga oss fram till en som passade våra stackars ryggar bildades det kö.

Kan upplysa om att det var ingen lätt match att försöka provligga en säng med tio stirrande åskådare....  

Någon ny blev det inte för alla kändes alldeles för mjuka. Men däremot hittade vi en fast & bra bäddmadrass.

När jag & Mannen är ute på äventyr så händer det alltid något. Igår var inget undantag. Inte fasiken kunde vi lämna Ikea lugnt & stilla....

Nej då! Jag råkade givetvis välta en vägg...  

Jag hade precis sagt till Mannen att en sån kunde vi ha vid vår säng, sen föll den med ett jäkla brak.

Ljudligare sorti kan man väl knappast göra!  



Av carima - 17 juni 2011 13:50

Skolans sista dag & yngsta Dotterns 17-års dag.   

Här vimla av folk i morse. Det märktes om inget annat på köbildningen till dass.

Madre mia!

Hon hade ett par klasskompisar här över natten som ville vara med på hennes morgonuppvaktning.   

Den lär hon minnas forever. Det var tinnitusvarning till 100%.... 

 

Bästa Vänninan kom innan hon skulle till jobb med en massa goda cupcakes.   

(Hennes dotter & äldsta son fyller också år idag.)

Alla ville nalla av de goda bakverken, men tji fick dom.

Bonusdottern rådde mig att sätta hänglås på kylen, annars skulle inget finnas kvar till ikväll. 

"Pappa kommer att äta upp alla!"

Behövs inte, vi har världens bästa kylvakt, Hunden!   

Fast! Det vette fan om jag kan lita på det vid närmare eftertanke ..... 


Innan jag stack till jobb hann jag med det mesta av maten till ikväll. Vi har planerat att grilla, men vädret har mest visat sina negativa sidor hittentills.    

Så det är bara att hålla tummarna att det blir åtminstånde uppehåll när det blir dags   


Om det blir åska eller ej kan jag inte sia om  

Men ett jäkla hallabalubasliv blir det här hemma när Dottern & hennes gelikar gaddar ihop sig för fest ikväll....  

Känns som det var hundra år sedan jag själv var 17.....  


Av carima - 13 juni 2011 08:20

Om jag berättar för folk om vår hund så höjer de ibland på ögonbrynen & tittar lite konstigt på mig med en blick som uttalar, "är det där verkligen sant?   

Det är det, vartenda ord! Den hunden är ibland så hiskeligt mänsklig, så det är läskigt.

Den enda som tror på mig direkt är bästa Vänninan. Hon äger föräldrarna, så hon om någon vet att de kan hitta på både det ena & det andra....  


Igår var jag & Mannen uppe tidigt. Vi satt i köket, drack kaffe & läste tidningen.

Hunden satt också med vid bordet men tyckte antagligen att vi var enormt tråkiga.   

Så med en suck hoppade han ner från stolen & kollade in läget med vad en liten parvel som han kunde roa sig med...  

Han såg med sina hundögon att yngsta Dotterns rumsdörr stod öppen. Hon sov över hos en kompis, så det var fritt fram att utforska hennes rum.

Han möttes av en bäddad säng.

Hmm! Undrar om hon gömt något gott där?   

Han hoppar upp, gräver & bökar runt grundligt men får till slut ge upp. Något ätbart fanns inte där så istället bygger han en koja & bäddar ner sig.

När han ligger där & filosoferar så får han syn på hennes laptop. Den är igång.

Om man skulle.....  


Jag & Mannen höll på att sätta kaffet i halsen när vi hör rockmusik på högsta volym från rummet.  

Vi for in dit & får se en dansande hund på skrivbordet...

Det enda som fattades var en luftgitarr i tassarna...  

Han får syn på oss, Ups! Tagen på bar gärning....

Jag begriper fortfarande inte hur han har lyckats sätta igång Spotifyn & dessutom hitta en bra låt!!!   

Hans upptåg på Dotterns rum var över & med en djup suck lunkar han ut från rummet.

Men då får han syn på att Sonens rumsdörr står på glänt.  

Han rusar in dit & försöker få liv i honom, men utan resultat. För en liten hund är det bara att ta till plan B, använda Sonen som en levande studsmatta....

"Mamma! Snälla! Ta ut Hunden & stäng min dörr....    

 

Vi räddar Sonens sovmorgon & bestämmer oss för att ta en tur till skogen så han får göra sig av med sin enorma energi

Jag undrar fortfarande om det var Hundens plan C denna söndagsmorgon.....    


 


 


Av carima - 8 juni 2011 09:40

Lördagen var tävlingarnas dag.   

Jag & Mannen deltog i vår traditionella musiktävling.    

I år var det ett snäpp svårare än vanligt. Vet inte vem som jobbade mest på högtryck, våra hjärnor eller solen utanför lokalen?    

Imorse när vi slog upp de ljusblå så fick vi redovisningen i tidningen med de rätta svaren &..... placering förstås!

Yes! Internt slog vi personligt rekord poängmässigt, men vår placering var som vanligt....först från slutet!

Men vi är lika glada för det...    

På kvällen tävlade yngsta Dottern i boxning. Det var en jämn & fin match men det räckte tyvärr inte till seger den här gången.

Men hon är inte ledsen för det. Hon är helnöjd ändå eftersom hon har träffat & tränat med boxningslandslaget hela helgen.   


Den härliga ledigheten avslutades med en Ullaredstur i måndags med yngsta Dottern & bästa Vänninan.  

Fast jag deklarerade att någon kundvagn skulle jag inte ha besvär med så blev jag ändå ofrivilligt chaufför till en iaf  

 ......Dotterns! 


Jag har av naturliga skäl blivit lite allergisk mot kundvagnar p.g.a en liten episod som hände i fredags.  

Jag & Mannen skulle till Willys & inhandla inför grillkvällen.

Plötsligt kom jag på att vi behövde smör så jag stack till kyldisken. Men! Tyvärr så uppfattade jag inte att Mannen sa till om att han bara skulle iväg till grönsaksavdelningen    

Jag kommer tillbaka till platsen där vi skildes åt, lägger ner smöret men börjar samtidigt att ifrågasätta vad sjutton han har stoppat i vagnen den korta tid jag var borta.

Så där står jag & pratar samt rotar runt!   

Plötsligt när jag står där  med en burk lingon i handen så får jag ögonkontakt med en mycket välkänd figur en bit bort.....Mannen! Med vår vagn!

Varför finns det inte falluckor under fötterna när man verkligen behöver dom?   

Jag lämnade platsen & försökte samtidigt se helt oberörd ut medan Mannen fick sig ett gott gapskratt bakom ett par hyllor....  





 




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards