carima

Alla inlägg under november 2011

Av carima - 30 november 2011 15:03

Har inskaffat en ny mobil.   

Alla här hemma är så hjälpsamma med att  visa mig telefonens många finesser.

Men just nu är jag bara intresserad av hur i helvete jag får iväg sms & då gärna till rätt mottagare....  

Just nu under inlärningstiden är mina sms väldigt korta & stela till alla. 

Vill ju inte att "puss älskling" hamnar i fel mobil precis.....  

Finesserierna kan jag i lugn & ro lära mig under min kommande semester i jul.   


Ikväll sticker yngsta Dottern till Uppsala för att kämpa hela helgen i sitt första SM.   

Jag hörde av mig till tidningen idag & tipsade om det.

De tyckte det var synd att tipset kom in så sent. Annars hade de hunnit få ett par ord med henne innan avresan

Men de hör av sig nästa vecka för att få hennes story om tävlingen .......


 

 


















Av carima - 28 november 2011 15:09

Om det var lill eller stor Berit som härjade igår har jag ingen aning om.   

Det var iaf inte ett dugg lugnare inomhus.....

Jag slant med kökskniven. Det blev ett rejält snitt över knogen på vänster pekfinger.   

Fick lagt om det bultande fingret. Detta "paket" kom i vägen när adventljuset skulle tändas.

Plötsligt står jag där med fingret i vädret som ET-call home & brinner.   

Under en egen påhittad indiandans samt ylande får jag av det förbaskade bandaget.

Som sagt!  Det var inte lugnare inomhus......






Av carima - 25 november 2011 17:33

Fy fan vad jag avskyr julstädning!   

Fast det blir städat här varje vecka & dessutom då & då på de mer sällan ställena.

Då menar jag exempelvis ovanför köksskåpen. För hallå! vem gör det varje vecka?   

Jag vet inte hur andras betydelse för julstädning är.

Men för mig betyder det. Gör allt! Precis allt, så nära 1:a advent som möjligt....

Jag startade mitt julrace igår & vet inte i skrivande stund hur hela facit kommer att bli.   

Men hittentills så är jag en ko mindre i min samling ,samt hmm! glaskannan till kaffebryggaren.

Vis av erfarenheten (finns bloggat, för inte så länge sedan om den händelsen) så är ju bryggaren billigare än kannan.

Igår blev den ädla riddaren (den här gången) Clas Ohlson istan som hade "vår" bryggare till kampanjpris.   

Hur jag lyckades att krossa denna kanna?     

Försök aldrig uträtta viktiga saker, som att sätta på kaffe, i ett kissnödigt tillstånd.....  

 


 

 










Av carima - 22 november 2011 07:48

När man är mitt i livet så är väl inte att skriva ett testamente det man prioriterar först.  

Men efter att ha läst en artikel i tidningen om just detta, så blev det helt plötsligt jätteviktigt.

Jisses alltså! Helt otroligt vilken djungel av allt  man ska tänka på i Mannens & min situation....    

Enligt tidningen så var det helt okej att använda sig av vad internet har att erbjuda. Men då var det viktigt på hur man formulerade sig. Både på det ena & det andra samt ditt & datt för att det inte ska tolkas fel. 

Det bästa enligt artiklen var att kontakta en jurist.

Några missförstånd & feltolkningar vill vi inte ha när den dagen kommer. Så igår bokade jag tid med Fonus jurist...  


 






Av carima - 20 november 2011 12:23

Igår till morgonkaffet upplyste jag Mannen om att det var fem år sedan vi träffades. Han som oftast har full koll på viktiga datum hade totalt glömt bort detta.   

Men det hade inte jag....  

Så på kvällen föreviga vi denna dag med att njuta av god mat på en av stans restauranger.   

Det var mysfaktor på högsta nivå!....    

Men helgen fick en kanonstart med teater i fredagskväll.

Som vanligt när det är Schtunkarna som står på scenen så är stämningen på topp hela tiden.   

Skrattsalvorna tar nämligen aldrig slut.   

De som har varit på deras föreställningar vet vad jag pratar om....

Den här gången fick vi uppleva deras tolkning av Kung Lear.

Jag skriver som jag brukar. Ser redan fram mot deras nästa föreställning.....

 

 

Av carima - 14 november 2011 08:18

Anfallet kom utan förvarning i onsdagskväll.   

Det började med huvudvärk som ökade i styrka. Sen, sakta men säkert kom värken som en nyservad stridsvagn & mörbultade runt i kroppen.   

Här var jag redan besegrad!

Men bacillerna var rejält på hugget & de upphörde inte förrän jag stupade i deras grand finale.....

Näsan fick utstå den ena nysattacken efter den andra som slutade med att jag hade ett Niagarafall mitt i nyllet.   

Fanns inget annat att göra efter detta bakhåll än att inta ryggläge i soffan.....

Till mitt försvar tog jag till vapen som Ibumetin, Otrivincomp & litervis med vatten.   

Det gjorde susen! Bacillerna retirerade & försvann lika snabbt som de kommit.....

Inget ont som har något gott med sig.

Nu hann jag med att läsa några böcker som jag inte hunnit med innan....  

 








Av carima - 9 november 2011 09:13

Usch! Det har varit turbolenta dagar sedan förra veckan. Kroppen har inte hunnit med.   

Den är totalt urlakad just nu med all berg&dalbana av känslor.

Chocken efter bästa Vänninans sons olycka.   

Har inte hört än hur det gick i måndags hos plastikkirurgen....

Tjo & tjim i lördags med firandet av Sonens andra nolla.   

Grannarna trodde nog att det skulle bli världens balunsfest. Men tji fick dom! Det gick lungt & städat till....

Yngsta Dottern var samma dag i  Göteborg & tävlade.   

Hon gick till final. Men där blev domarna oense om vem som egentligen stod som segrare.

Den gick slutligen till hennes motståndare.....

Jag & Mannen var på endagstur till Tyskland i söndags. Tull & polis var på hugget.     

Men inte fan ville de kolla våra pass. Nu när vi äntligen har.....

Sen den tunga dagen i måndags.  

Den har inte bara varit sorgsam för oss tvåbenta. Utan även för Hunden & Katten.

I måndagskväll låg Hunden där buren stod & väntade på att han skulle komma hem.

Katten, som i vanliga fall är lugn & stilla, gick runt i lägenheten & kallade på honom.

Kom inte & säg att djur inte har känslor, för det har dom.....

 

Sen kommer vi till gårdagen!   

På stående fot fick jag ta ett akut beslut. Äldsta Dottern ringde & var helt förtvivlad.

Hennes Hittekatt hade fortfarande inte efter 14 dagar accepterat lille Rödboll. Aggresiv har han varit från början mot sin nya familjemedlemen. Men nu hade det blivit ännu värre. Nu var det inte bara hårda tag mot den lille, utan nu gick han även till angrepp mot Dottern.

"Mamma! Vad ska jag göra?......  

Jag tror att minst tjugotretusen-femhundra-elva olika förslag på lösningar for genom huvudet på mig samtidigt.

Har absolut inga planer på att skaffa en ny katt som innebär ett ansvar på minst 15 år framåt. Men ett eller max två år kan jag mycket väl ställa upp som kattfadder. Så fr.o.m igårkväll bor han här tills vidare.

Den dagen som Sonen flyttar hemifrån så blir det inte som planerat en, utan nu blir det två katter som följer med bland bananlådorna....  






Av carima - 7 november 2011 20:22

   Efter en kort tids sjukdom så fick vår älskade lilla dvärgvädur somna in idag.   

    Nu bor han i djurens Nangijala.    

Frisk & kry skuttar han fram där nu med andra kaniner på en härlig grönskande äng.  

Givetvis finns det stora områden med det bästa han vet, maskrosblad.....

  Vila i frid lilla älskling!   

Vi fick elva underbara år tillsammans.

            Saknar dig massor ......




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards