carima

Alla inlägg under maj 2014

Av carima - 28 maj 2014 11:29

En olycka kommer sällan ensam!   

En solig dag nu i Maj när det är kanon att hänga ut tvätten på tork.

Då bestämmer sig tvättmaskinen för att opponera sig mot sitt trista jobb.   

Med stora pust, stön & stånk så vägrar den att köra programmet färdigt.

När jag till sist får stopp på den & får upp luckan så fullständigt kräker den ut den dyngsura tvätten.  

Jag sätter Mannen (som har ett enormt tålamod) att "prata förstånd" med den.

Det lyckades! Nu gör den sitt jobb som den ska igen.  

Några dagar senare var det nästa maskin som satte sig på tvären, nämligen dammsugaren.

Den lyckades reta gallfeber på mig med att stänga av sig var tionde sekund.  

Jag i min tur kontrade med att sätta tyngd på on-knappen & lyckades därmed få dammsugat klart.

När jag sedan skulle visa Mannen eländet, då satte den in sitt ess i rockärmen, eller i detta fall, slangess.

Då går fanskapet på högvarv & vägrar att stängas av 

Har man tre fyrbenta som mer än gärna vill slänga av sig vinterpälsen.      

Då gäller det att ha en pålitlig maskin i hemmet. Så det blev att inskaffa en ny.

Den gamla fick nytt boende på Mannens jobb. Det verkar som miljöombytet passade bättre för nu funkar den som den ska.  (Med hjälp av Mannens goda handlag förstås)

Hunden har firat sin sjunde födelsedag.  

Jag gjorde köttbullar utan lök i smeten.

Har lärt mig det under åren att göra så för att slippa hans tårframkallande gaser.  

Men en & annan prutt blev det ändå efter allt gott som han fick av Väninnan & Svärmor.

Nu i spurten av månaden ska det bli en tur till Väninnan, en dagstur till Tyskland & kvalmatch i Mannens & min årliga musiktävling.  

Musik blir det för yngsta Dottern också.

Idag lämnar hon  Skåne med en kompis för en tur till Stockholm.

De har Metallicakonsert & lite annat kul att se fram emot....  

                                       




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Skapa flashcards