carima

Alla inlägg under april 2013

Av carima - 17 april 2013 10:03

Årstiden har äntligen hunnit ikapp almanackan.   

Solen skiner & med den stiger plusgraderna härligt uppåt.

Det är vår!!!!   

Det är så himla skönt att äntligen få sitta på balkongen med näsan i vädret.   

Där ute var det fler som upptäckt att vintern är över.

Har ingen aning varifrån de kom...  

Men helt plötsligt satt fem slöa & något förvirrade flugor på räcket & lapade sol.

Fattar inte vad som tog åt mig?   

Där satt jag & log som ett fån & tyckte att dom såg gulliga ut.   

För inte fan tycker jag att det är något gulligull över dessa om nån månad eller två.

Då kommer jag med giftigt osande eder vifta & jaga livet ur dom.   

På tal om jagad!   

Jag Mannen & Hunden har bokat stuga där vi brukar till nästa helg. I år ska det visst enligt Sydnytt vara riktigt rikligt med vildsvin där.

Pust! Vi minns sååå väl sist då vi fick eld i röva under en pågående vildsvinsjakt.....  

(Om detta äventyr skrev jag den 30/4-2012 "Vem sköt & varför?)

Men det ska bli skönt med miljöombyte.   

Mannen har haft mycket på jobbet den senaste tiden & själv har jag haft mitt helvete.

Det eländet fick äntligen ett avslut förra torsdagen.

Det var en otroligt underbar stor skön lättnad....  

Detta avslut gjorde mig även berikad med en livserfarenhet med vem jag för resten av mitt liv aldrig & då menar jag verkligen aldrig, kommer att ha något samröre med.

Vare sig det gäller i affärer eller i privatlivet...

                                                  


                         












Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Skapa flashcards