carima

Alla inlägg under juli 2012

Av carima - 19 juli 2012 20:52

Första veckan i juli. Då hände allt!

Jag & Mannen kan numera titulera oss farfar & bonusfarmor. Äldsta bonussonen & hans sambo blev föräldrar till en liten flicka.   

Yngsta Dottern for till Serbien för att tävla & där vann hon stort. Riktigt stort!   

Bonusdottern flyttade hemifrån.   

Mannen hade sin första semestervecka & själv var jag på kurs i lomilomi.


Det är en kurs som jag aldrig kommer att glömma.   

Johnny vår lärare från Stockholm tar som sagt var bara in fyra elever/sommar

Något jag förstår mycket väl nu med facit i hand...  

Det var ett gift par från Småland. Hon jobbar som zonterapeut och han som jag med klassisk massage. Sen var det min rumskompis, en härlig pensionerad krutkärring från Örebro & så lilla jag från Skåne.

Om det blev språksvårigheter? Nää då! De begrepp allt jag sa, men vissa ord fick jag mer än gärna säga flera gånger till allas jubel...  

Andra natten höll jag på att skrämmas ihjäl. Min kära rumskompis ville inte väcka mig med att tända sin nattlampa. Nä! Hon riskerar hellre livet i en ofrivillig flygtur ner från våningssängen. Fy fan! Jag trodde jag skulle dö av skräck när hon kommer nerdunsande.   

Allt slutade som tur var väl. Det blev ett par blåmärken på benet...

För att få täckning på mobilen fick man gå ca 2 km ut i skogen. Det var väl okej på dagarna men fy vad uschligt kusligt det var på kvällarna.   

Jag såg till att vara hemma vid kursstugan senast 22.30 Men näst sista kvällen hade vi en liten fest. Vilken fest förrästen! Så roligt vi hade. Skrattsalvorna avlöste varandra av allt som alla hade att berätta.   

Iaf, den kvällen kom jag inte iväg förrän sent. Det var ljust när jag gick men mitt i samtalet med Mannen så var det nån jävel som släckte ljuset. Det blev kolsvart!   

Det är ett under att jag överhuvudtaget (med mitt lokalsinne) hittade tillbaka....

På dagarna jobbade vi på med att lära oss den Hawiianska helkroppsmassagen lomilomi.   

Det var som det brukar bli, lite hjärnkaos innan allt har lagrats där det ska. Men jisses vad skoj vi hade under tiden...

Det var under "lagringstiden" som jag förstod varför Johnny bara tar in fyra stycken åt gången.

Fast kursen var kul & lärorik så var det skönt när Mannen äntligen kom körande på uppfarten för att hämta mig.

Jisses vad härligt det var att få krama om honom igen   

Tänk! den dagen satt han bakom ratten i 14 timmar för min skull.

De kallar jag för äkta kärlek!   

















Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Skapa flashcards