carima

Alla inlägg under augusti 2010

Av carima - 31 augusti 2010 11:48

Förra veckan skulle jag bara vilja kunna dela mig på mitten. Skicka den ena halvan på ett ställe & den andra till nästa  

 

Det har varit vår årliga marknad istan i helgen. I år skulle jag, kollegan & bästa Vänninan stå som knallar. So far so good!

Kruxet var bara det, att våra beställda varor som vi skulle sälja aldrig kom.

Det slutade för min del, att jag & Mannen fick köra 10mil för att hämta dom i fredags eftermiddag. (marknaden öppnade kl 9)

Snacka om att vara uppstressad!   

Yngsta dottern avlöste mig ett par timmar under lördagen så jag & Mannen kunde gå & se finalen i musiktävlingen som vi deltog i för några månader sedan.

Summa summarium! Efter allt ståhej dagarna innan & under fredagen, så blev årets marknad en lyckad & rolig tillställning   

 

 

Av carima - 8 augusti 2010 15:03

Mannen & jag har 2-årig bröllopsdag idag   

Den dagen hände allt plus lite till. Men vigda blev vi till slut, fast det såg mörkt ut ett tag.

Eftersom vigslen skulle hållas utomhus så var det inget kul att vakna till regnsmatter. Men reservplan hade vi så det skulle fixa sig ändå.

Timmen innan akten så brakade helvetet loss här hemma. 

Himlen öppnade sig, det fullkomligt skvala ner, 

Mannen trampade fel in från balkongen. Så den han for huvudstupa in, men fångades upp av soffbordet. Så många svordomar på så kort tid, lär jag nog aldrig få höra från honom igen. Knäet fick sig en rejäl smäll,

Jag krockade med en geting och dessa små ting är jag allergisk emot. Handen svullnade upp. Fullständig panik utbröt. Hade definitivt varken tid eller lust med att behöva uppsöka sjukhuset. Tog min medicin & hoppades på det bästa.

Laddade med paraplyer gav vi oss  till slut iväg. Då hände det, solen tittade fram. Det kunde inte bli bättre tajming  





Av carima - 7 augusti 2010 17:24

 Var detta elände med tjejen i trappan & hennes bihang ska sluta vet ingen än. Nu är måttet rågat för mig & familjen iaf.

Numera är det rutin för oss alla som bor i trappen, att ta ett par runder ner i källaren ett par gånger om dagen för att se så allt är okej & ingen går f.ö längre ensam ner dit.

Jag var så in i helvetes förbannad till slut, så jag satte upp en lapp på vårt källarförråd om att där inne fanns inget av värde att sno. Att ungarnas gamla leksaker & vårt jul & påskpynt nog inte var av intresse för "nattliga gäster".

Nu står det det skrivit av ett av Bihangen på lappen "Nackskott för er". Det blev ditklottrat någon gång under det senaste dygnet.


Tur att polisen (Även de är här titt som tätt för att kolla läget) var här när vi upptäckte detta så anmälan blev gjord direkt om mordhotet.


Nu kommer det att bli en jäkla massa tel.samtal i nästa vecka till Akelius. För både vi & alla grannar har fått nog nu!   










Av carima - 6 augusti 2010 14:04

Det är inte lätt att samla hela familjen för en familjeutflykt. Men igår lyckades vi. Vi skulle ta en tur till BAKKEN.   

 

Hunden skulle vara hos bästa Vänninan & där älskar han att vara. Ute på landet hos mor & far, bus bus bus, hela dagen...  

 

Men dagen började med Bonusdotterns uppkörning. Vet inte vem som var mest nervös, hon själv eller vi som gick & vänta på besked från henne hur det gått.

Till slut ringde iaf tel. Hon hade klarat det   , Jippi!

 

När vi sen gav oss iväg så stormade poliserna in i trappan. Det var pågående inbrott i källare. 

Hade vi nycklar dit? jodå, det hade vi, så jag & Mannen fick gå med ner för att öppna förrådsutrymmen.

Det var faktiskt läskigt! Vi visste ju inte vad som kunde inträffa där nere.

Det var grannfrun på första vån som ringt. Hon hade sett ett av bihangen till tjejen på tvåan stjäla en moppe & var på väg ner med den i källaren.

Källaren var tom på både tjuv & moppe.

Yngsta dotterns kompis for ut men kom lika snabbt tillbaka. Det var hennes moppe bihanget stulit. Anmälan gjordes på plats & det gick ut till samtliga bilar att hålla utkick.

 

Det var inte direkt muntert när vi äntligen kunde fortsatte vår färd mot Danmark.

I Malmö väntade Bonussonen på oss, f.ö en riktig pajas!   

För honom tog det inte lång stund för att få oss på tipptopp humör igen.

Tågresan  blev som väntat, bara en massa strul & ingen vettig info.

Till slut hamnade vi iaf på BAKKEN i stålande solsken

 

Vi åt & drack gott hela dagen!   

Jag är en person som håller det jag lovar & igår mindes plötsligt alla att jag nån gång hade kläckt ur mig att jag skulle åka berg&dalbana.

Har inte åkt på 19 år. Sist var det en tortyr som etsat sig fast för livet. Åkte höggravid.....

Idag åker sonen den ena åkattrakttionen värre än den andra. Kanske inte så konstigt, med tanke på hans debut...

Nåja! Igår kom jag inte undan. 

Jag fick dödsångest direkt när jag satte mig i vagnen. När sen fanskapet satte igång så fick jag "nära döden upplevelse". Vid nedkomst sa jag inte ett pip de första 10 minuterna. Kände bara hur samtliga organ i kroppen försökte hitta sin rätta plats igen, Pust!

 

 

 

Av carima - 2 augusti 2010 16:22

 Vi har en längre tid haft besvär med en av grannarna i trappan. Hon & hennes kompaner är välkända hos polisen. Skilja på ditt & mitt kan de inte heller göra. Dessa rötägg härjar hej vilt i våra källarförråd om nätterna, slangar bensin & gör en massa annat skit. 

För några månader sedan dog en av tjejens bihang av en överdos i hennes lägenhet & nu inatt kulminerade det senaste kaoset alltså i skottlossning.    Ett av skotten tog allvarligt men är inte livshotande.

Mannen & sonen vaknade av ett jäkla liv i trappan, kort därefter small det.

Kan bara hoppas att denna händelse får Akelius, polisen & socialen att äntligen agera & ta samtliga grannars klagomål    här i huset på allvar.








Av carima - 1 augusti 2010 15:21

 Igår for jag & Mannen på marknad. Vädret var kanon    Vi har sommarkort så vi bestämde oss för att ta bussen dit. På väg till stationen så kände vi ett behov av en toalett. Men det var lugnt, för det finns ju på stationen....Den var stängd!  

Okej! Inget att göra mer än att vänta tills vi kom ut på marknaden.

Väl där ute hade de inte toaletterna där de brukar stå & börja irra runt som yra höns för att leta fanns det ingen tid för.

"Jag kan inte gå en meter till" krystade jag fram, "Inte jag heller" sa Mannen. Vi storspejade efter ett stort buskage. Vi fick nog samtidigt syn på vår räddning. Vi dök in i detta, Mannen åt ett håll & jag åt det andra.

Jag hann inte mer än att sätta ner ändalyckan    förrän jag fick två heta strykjärn på vardera skinka. Först då upptäckte jag var jag satt. Omringad av nässlor  Jag har, i skrivande stund, mycket mycket stor förståelse på hur tjuren Ferdinand kände sig efter sin närkontakt med humlan......

Marknadsbesöket blev f.ö en rolig upplevelse. Vi gjorde en del fynd & pustade ut med en kall öl    i öltältet innan hemfärden.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Skapa flashcards