carima

Alla inlägg under april 2015

Av carima - 9 april 2015 09:33

Det hände saker vid och på självaste skämtardagen som vi trodde var just aprilskämt. 

Men! Tji fick vi....  

Bl.a skulle kanal 5 & en del andra kanaler slockna för ganska många Teliakunder natten till 1:a april.

Tyvärr visade det sig att detta var sant....  

Jag som följer serien Stalker fick rena nojan. Mer än halva serien har gått och spännande är det.

Men jag blev lugnad av Mannen att den kunde jag fortsätta att se på "paddan" fast en dag senare.

Så vid läggdags i tisdagskväll bäddade jag ner mig för att följa fortsättningen sen sist.

Mannen la sig lugnt till ro bredvid.  

Serien är som sagt var så himla bra. Så nånstans i händelsernas centrum blev jag så skrämd att paddan flög ur händerna.  

"Men för helvete, lugna ner dig" grymtar min älskade Make som just hade somnat.  

Vet inte vem av oss två som blev gladast över gårdagens besked om att kanalerna är tillbaka....

Nu riskerar han iaf att inte få en flygande Ipad i huvudet fler gånger.  

Vi trodde att beskedet vi fick via tidningen den 1:a april var ett stort skämt.

Det var att samtliga av Akelius fastigheter här i kommunen fr.o.m i sommar kommer att förvaltas av Heimstaden istället

Och det visade sig vara helt riktigt....  

Fast vi inte fått någon som helst info från Akelius själva så går det att läsa om det på Heimstadens hemsida.

Vi blev hur som helst glada över nyheten.

För det kan min själ knappast bli sämre än vad vi har det nu med Akelius.....  

Under kort tid har jag gjort ett par kanonfynd på Tradera.  

Och detta är absolut inga aprilskämt....

Jag lyckades buda in en helt ny ouppackad väst för bara 9: -

En ny jacka med prislappen på som kostat 700 spänn. Den blev min för 100: -.

Kom över en ny väska för 50: -.

Jag gillar den skarpt och det man kommer att tänka på när man ser den är mörk kexchoklad.

Sen har den så många fack att jag hittar ingenting.  

Det tog en evighet för mig att hitta plånboken när jag var och handlade.

Trodde ett tag i mitt ivriga letande att jag glömt att lägga ner den.  

Men den som letar han finner. 

Sist men inte minst, mina nya härliga gardiner.

Jag blev förtjust i dom direkt när jag såg dom på sista chansen.

Så med ett snabbt litet klick blev dom mina för 50: - 

Tänk att såna här små oväntade saker i vardagens rutiner kan göra en på så gott humör.   

Med de sagt vill jag innan utloggningen gratulera Zelvis till Trissvinsten.   

                                                  


               

                                                  


     

                                                  


     

                                                  


     














Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards