carima

Alla inlägg under december 2011

Av carima - 30 december 2011 09:03

Här kommer årets sista blogg på årets näst sista dag!    

Men herrejisses! Vart tog detta året vägen? Det har som vanligt bara rusat iväg.

Men jag ska backa tillbaka i livet till onsdagen den 21/12.


Jag kom hem från jobb & fick en rejäl överraskning. Yngsta Dottern hade städat hela lägenheten

Fan vad glad jag blev!   

Kvällen avslutades med att sätta sig till ett dukat bord hemma hos äldsta Dottern som firade sin 22 års-dag.

Det var avkoppling i stora mått...  

 

Lillejulafton är det som vanligt full rulle på salongen med presentkortsförsäljning. Yngsta Dottern hoppar alltid in på e.m för att hjälpa till. Lika kul varje år för vi har det så himla mysigt mellan kunderna.   

Det har blivit en mor & dotter tradition som ingen av oss vill vara utan....


Julafton firades som det brukar med familjen, Kalle & alla hans vänner, god mat & med den rödklädde lille mannens besök.  

Tyvärr missade yngsta Dottern honom i år igen eftersom hon tvunget skulle iväg efter en tidning...  

Jag & Mannen gav oss inte ut i någon större trängsel på mellandagsrean.   

Eftersom reklamen om rean dimper ner redan innan jul så visste vi vart vi skulle ställa färden.  

Det blev en tur till Netonnet där vi gjorde ett fynd på en liten behändig videokamera.

Så nu kommer det med all säkerhet att läggas in en & annan film på våra "vilddjur" här hemma.

(   Då menar jag de fyrbenta   ....)

Det blir med all säkerhet en & annan filmfrekvens imorgon på både dom & oss tvåbenta.  

Jag & Mannen trodde, fram tills för ett par dagar sedan, att vi skulle få ett lugnt avslut på året...  

Ygnsta Dottern skulle iväg på fest med tre av sina kompisar från klubben.

Men si, de blev portade i sista stund!....  

Jag trodde öronen skulle ramla av när jag fick höra anledningen till varför.  

När det kom fram att de inte skulle dricka något så var de inte välkomna....

Jag är glad att de väljer att vara nyktra & stanna här hemma med oss.  

Äldsta Dottern & hennes Pojkvän kommer. Men om de stannar hela kvällen med oss "gamlingar" vet dom inte än.

Sonen & hans polare stannar iaf...

Bonusdotterns planer för årsslutet vet jag inget om än i skrivande stund.

Men, fullt hus kommer det att bli!...  


Om några timmar kommer yngsta Dottern att vara i Danmark för att kämpa i årets sista boxningstävling.  

Ska hålla tummarna för den ettriga "Pittbullen"   

Hur resultatet blir skriver jag om nästa år.


                                       Gott Nytt År!   



 


 



 









Av carima - 11 december 2011 14:02

  Dottern vann igår!

Grattis! Grattis!  Grattis!

Jag har det filmat på mobilen...    

I klubben har hon fått smeknamnet pittbullen. Jag förstår efter ha sett henne igår hur hon fått namnet..... 


        


 

 

 

 
Av carima - 6 december 2011 09:09

Det blev bara yngsta Dottern som kom iväg till SM.   

De andra som också skulle delta blev drabbade av bl.a vinterkräksjukan   

Dottern gjorde bra infrån sig men nådde inte ända fram till prispallen.

Ska tilläggas att det inte fanns någon motståndare i hennes viktklass. Så hon fick möta en tjej som vägde 8kg mer...

Men hon är glad som en lärka ändå. Hon har nämligen blivit uttagen till elitsatsningen.  

Det är steget precis innan man hamnar i landslaget....

Tidningen var på klubben igår & gjorde repotage om helgen som gick & helgen som kommer.  

På lördag väntar nya tävlingar.....

 

För ett par veckor sedan hade jag en kund som varit på ett spa uppåt i landet.   

Där provade hon på en massagebehandling som jag, när hon berättade om den, blev väldigt intresserad av.   

Via google hittade jag inte bara fakta om den utan även killen som tagit hit behandlingen till Sverige & som håller i kurserna.

Jag tog kontakt via mail till honom & har fått svar.   

Han tar bara in fyra elever/sommar & jag är just nu en av dom.

Så om ett halvår blir det med all sannolikhet för "tanten" att sätta sig bakom skolbänken igen....  

Fan vad kul! För klarar jag kursen så kommer jag, tills vidare iaf, att vara ensam i Skåne om att utföra denna behandling.   

                                                  

                                         




 


 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards