carima

Alla inlägg under januari 2013

Av carima - 22 januari 2013 09:29

Fick en kraftig allergisk reaktion igårkväll.   

Frågan är bara vad som orsakade den?

Fick enorma stickningar i armarna som kliade som fasiken & de blev dessutom

heta som om jag satt ett strykjärn på vardera arm.

När jag kollade hur dom såg ut så fick jag en smärre chock.   

Svullna & knallröda!

Är oerhört tacksam att detta inte satte sig i ansiktet iaf!   

Idag är klådan borta & det är skönt. Den höll ju på att göra mig helt toss galen.

På tal om galen!   

Det kan vi bli på Akelius också som inte fixar pannan så vi får värme.

Vår inomhustemperatur i skrivande stund är 16 grader. 

Så har vi haft det sen årsskiftet.....

Innan A får tummarna loss ur röva   

& åtgärdar problemet så har vi väl samma temperatur ute som inne skulle jag tro. 

Har ni ork för att läsa om fler tossigheter?   

Då kommer här en rykande färsk från den gångna helgen.

Scandlines har köpts upp av Stenaline. Deras planer var att fira detta

med buller & bång under hela januari   

Så med stora reklamkampanjer lockar de med nedsatt pris på resorna,

rea i Shopen ombord & rea på Bordershop i Sassnitz.

Billigare än så här kan det ju knappast bli???

Vi jublade naturligtvis eftersom vi har en studentfest om mindre än 150 dagar.

Så glada i hågen åkte jag & Mannen i söndags. 

Bara för att få uppleva något som kan jämföras som vid ett mycket lyckat aprilskämt....   

Ombord...............var allt slut!

Då kan ni ju kanske redan nu lista ut hur det var när vi kom till Bordershop?

Vi möttes av fem biträden & en ekande tom lokal.....

Jag vet inte hur dumma svenskar stavas på tyska.

Men det var så vi kände oss....  





















  


Av carima - 3 januari 2013 08:02

Medan familjen lunkade runt i slowmotion här hemma under nyårsdagen så for jag själv runt som en duracellkanin & städade ut julen.    

Fick en kärringkörning på morgonen & med den en himla massa överskottsenergi...  

Helgerna har varit kanon men det var skönt att få sorti med att stoppa ner tingeltanglet för den här gången.

Det är ju "bara" 11månader tills det ska upp igen.....  

Men ojojoj vilka månader det kommer att bli innan dess! 

Vi har en hel del nollor & femmor som firas i år & mitt i smeten tar yngsta Dottern studenten.  

Hon fick för övrigt den efterlängtade "lappen" veckan innan jul   ....GRATTIS!!

Nu ska jag iaf bara njuta av mina sista semesterdagar.   

Sen är det dags att kavla upp ärmarna & ge sig in på årets alla kommande äventyr.....  








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards