carima

Alla inlägg den 14 september 2010

Av carima - 14 september 2010 09:49

Vissa dagar samsas äldsta Dottern & Mannen om bilen.

Idag är en sådan dag & dessutom skulle Mannen börja tidigare. Så Dotterns sovmorgon försvann...

Kan inte påstå att någon här hemma är direkt morgonpigg. (inte ens Hunden)

Jag satt lungt i en vrå med mitt kaffe    medan resten av familjen yrade runt, kacklande som i en hönsgård då de försökte komma till i vårt lilla kyffe till kök, samt!,.. samsas om turordningen till toaletterna....   

(såna här dagar är jag glad att vi iaf har två stycken)

 

När det var dags för Mannen & Dotterns avfärd så var jag klar för Hundens morgonrunda.

När vi stod & väntade på hissen kom Dottern på en sak som hon glömt & for in i lägenheten igen.

Mannen tittade på mig & frågade

"Har inte du också glömt något?"

"Va?, nä!, vad skulle det vara?

" Ja det kan ju vara bra om du tog Hunden med dig"

Ups!   

Jag for in & fann Hunden i köket, fullt sysselsatt med sitt "favoritarbete". Han försökte hypnotisera yngsta Dottern till att "tappa lite mat" åt honom vid bordet. Så han var inte alls intresserad av att bli avbryten med detta för att ge sig ut i regnet.

Motvilligt & knorrande följde han med. Men väl ute hade han glömt frukostbordet. Här fanns andra intressanta saker, nämligen tikspår...   

 

 

  

 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards