carima

Alla inlägg den 22 september 2010

Av carima - 22 september 2010 12:09

Har "roat" mig med marktjänst hela förmiddagen.

Jag begriper inte vad det är för bacill    som våra fyra ungdomar lider av här hemma?

Det är likadant varje vecka.

Tvätt! Det ligger i stora prydliga högar. Inte i tvättkorgen där det ska, utan på golvet i deras rum ...

Deras grejor! Kan ligga precis var som helst i lägenheten, utom där de ska, på rummen...

Varken jag eller Mannen är pedanter, men vi vill gärna kunna ta oss fram här hemma utan karta & kompass.

 

Fast jag senast i morse  trumpetade   om att jag skulle tvätta nu på morgonen så ligger deras tvätt fortfarande kvar på rummen.

Där får den ligga tills de med,

en lätt knäböjning, armsträckning nedåt, händerna greppar klädhögen, därefter med gps-styrning går dit den ska läggas... 

Jag har även (som varje vecka) lyckats få ihop vars sin "godispåse" med deras utspridda prylar. Mycket mums-mums i dessa, säkert en hel del som de har letat efter i flera dagar...

 

Men varken jag eller Mannen klagar & skulle vi ändå göra det så kommer det alltid en kommentar som,

"Då skulle ni sett kompisens rum..."eller

"Det är överskattat att städa.."

Men...., ibland händer det faktiskt underverk här hemma.  

(tyvärr inte varje vecka, men ändå..)

  Ungdomarna hittar tvättkorgen, i rätt tid dessutom. Sist men inte minst, de hittar den fantasktiska uppfinningen som vi har, dammsugaren, Jippi!   

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards