carima

Alla inlägg den 11 september 2010

Av carima - 11 september 2010 16:11

Det började i morse med att jag skulle ha tag i en CD som jag inte hört på länge. Då upptäckte jag vilken zoo-röra det var bland skivorna.

"Så här kan vi ju inte ha det" utbrast jag till Mannen.

Sagt & gjort, vi sorterade & satte alla fint & snyggt.

(Hur länge det nu varar!)

Sen var jag på hugget för nästa utmanning, medicinskåpet!

Där behövdes det verkligen rensas ut. Hittade mediciner som gått ut på gammelfarmors tid   , nja 2007, men länge nog. 

Inte konstigt att så fort vi öppnat skåpet så har allt rasat ut & vi har definitivt inte hittat vad vi behöver. Det kan vi iaf nu & all gammal skit ligger i apotekets egen återvinningspåse.

Efter medicinskåpet blev det skafferiets tur.

Fast där tar jag ofta så upptäckten blev ryslig   . Vi hade, jag skiver hade, för nu är där sanerat så t.o.m ättiksflaskan är på väg att flytta ut därifrån.

Det hjälpte inte heller att Mannen sa att 

"Mjölbaggarna kan faktiskt komma med hem från affärren" 

Det blev utrensning, granskning & sanering med stort S.

Nu går jag som en skafferispion & kollar med jämna mellanrum så att det är baggfritt.

 

Mannen & Bonusdottern är på fotboll nu, så jag tänker äntligen sätta på CD:n som jag letade efter i morse.   

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards