carima

Alla inlägg den 13 december 2013

Av carima - 13 december 2013 12:50

Yngsta Dottern är på väg till Schweiz för att tävla i helgen.   

Egentligen skulle hon stanna hos en klubbkompis igår. Men hon kom hem någon gång inatt för att inte missa vår årliga tradition.

Så kl 7 imorse bänkade vi oss framför TV:n. Jag & Hunden trängdes i fötöljen.

Hmm! Jag satt där efter konstens alla reglar. Medan han efter mycket bökande & frustande utnyttjade hela mig som en sovplats   

Dottern tog rygglägge i soffan ihop med katterna i benänden.     

Ahh! Kan en Luciamorgon börja bättre?  

Sen blev det hög tid för pussar & kramar innan hon gav sig iväg.

Min femte nolla passerade inte obemärkt förbi.   

Först blev jag kidnappad av mina barn fredagen innan.   

Med förseglade solglasögon tog de mig först till frissan. Där blev jag klippt, slingad & färg på ögonbrynen. Sedan gick färden för att inta en äkta dansk lunch.

Valet där blev lätt för mig med danskt blod i ådrorna, fläskesteg med rödkål mmmm!   

Därefter hem för vidare spa. Fotbad med massage, manikyr & make up.

Dagen efter var det fest ihop med dom av våra barn som kunde komma.  

På själva födelsedagen drog jag med Mannen till bowlinghallen efter jobb.

Jag gick segrande ur det hela som en god förlorare....  

När vi kom hem satt vi & njöt med en smarrig ostbricka samtidigt som jag beundrade mitt vackra halsband som jag fick av min älskade Make.   

Men än är inte firandet över. Bästa vänninan har något på lut.   

Hon har en överraskning åt mig första fredagen på det nya året. Har ingen susning om vad jag kommer att få uppleva.

Vet bara att jag ska vara klar & fixad (välklädd) vid 15 tiden....  

Jag har egentligen mycket mer kul att berätta om födelsedagen. Men luften gick totalt ur mig nu i veckan av chockbeskedet.   

En mycket kär klasskompis från grundskolan avled i söndags. Han skulle fyllt 50 år nu i tisdags.

Varför ska livet behöva vara så fruktansvärt grymt?

Han lämnar inte bara oss gamla klasskompisar i stor sorg & saknad,

utan även två härliga söner & en underbar hustru.

  Vila i frid Micke 












Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards