carima

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Inte exakt utan mer på en höft!

Av carima - 27 mars 2013 07:42

Stuss, midja, höft, axel till axel, längd/bred & tusen andra mått hit & dit skulle mätas.

Inte bara det! Sen skulle det omförvandlas i tum.   

Denna uppgift stod jag & yngsta Dottern med en kväll för ett par veckor sedan. 

Hon med väldig entusiam & jag mycket skeptisk till det hela.

Det sket sig med en gång!......   

För vad & hur vi än mätade så fick vi olika mått. Hon ett & jag nåt helt annat.

(Kan tala om i förbifarten att vi kom i säng senare, mycket senare än vad vi tänkt oss denna kväll)

I måndags kom iaf resultatet av vårt arbete från skräddaren i Amerika.    

(Deras hemsida: JenJenhouse.com)

Hennes klänning till skolbalen är inte bara helt bedårande tjusig, den sitter dessutom exaxt som den ska.  

Jag begriper fortfarande inte hur vi lyckades med detta?.....  

En annan sak som jag är förbannat stolt över.   

Med tanke på vad detta verk skapats av....

Det är att se resultatet av att vår fyra numera är en femrummare.   

Här var det jag som med stor iver gick in för denna uppgift.

Eftersom det är en hyreslägenhet så får man ju inte göra vad som helst & hur som helst. 

Då gäller det att tänka till så att det blir så lite åverkan som möjligt plus att det inte blir några större kostnader. För väggen åker ut den dagen vi flyttar.

Man tager därför vad man haver.....   

Efter en inventering i källaren så hittade jag lite sparade "bra & ha" grejor.

Två Ikeabord, en spann med en klick vävlim, en stuvbit väv, en liten bit tapet samt lite färg.

Glad som en lärka över mina fynd åkte jag upp där jag möttes av två mindre entusiatiska män, Sonen & Mannen.   

Jag lämnades åt mitt öde av dessa två med orden, Lycka till!

Jag upptäckte ganska snart att det inte är som i "Äntligen hemma" där allt går så dansande lätt.

Mitt glada humör gick tidvis över till höga toner av ilska under byggandet....  

Då kom räddningsstyrkan rusande, mina två pessimister & hjälpte till.

Hur det än är!

Så är jag fortfarande ganska förvånad över att det lyckades bli så himla bra som det blev?   















 




























 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carima - 29 juni 2015 07:55

Årets midsommar inte bara regnade bort. Den var dessutom ruggit kall som en bitter höstdag.   Värmeljusen fick vikariera för den där gula saken som vägrade närvara. Den befann sig hos yngsta Dottern på Kreta. Dit for hon med Pojkvännen och hans f...

Av carima - 12 juni 2015 07:37

     Älskade underbara goe lille Emil!      Nu har du fått frid, det vet vi, men saknaden är enorm. Du har sedan jul förra året haft dina up and downs. Åldern hade börjat göra sig påmind.... Du blev lätt trött. Fast aptiten var god så börja...

Av carima - 28 maj 2015 09:13

Underhållet av detta hyreshus är under all kritik.    Ett exempel av många är stopp i vasken. Och det är inte bara vi utan flera andra grannar som har problem med detta. Hjälpen vi fått när vi felanmält är att vaktis kommer och drar sina sugpropp...

Av carima - 9 april 2015 09:33

Det hände saker vid och på självaste skämtardagen som vi trodde var just aprilskämt.  Men! Tji fick vi....   Bl.a. skulle kanal 5 & en del andra kanaler slockna för ganska många Teliakunder natten till 1:a april. Tyvärr visade det sig att detta...

Av carima - 6 mars 2015 09:12

Varje natt delar jag säng med två underbara herrar.    En av dom kan jag bli väldigt irriterad på medan den andra kan jag ligga och fnittra åt. Ändå gör de samma sak! Nämligen jobbar extra på sågverket!!!!!    Hunden snarkar så det är ett under...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards