carima

Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Roliga & tråkiga händelser!

Av carima - 25 juli 2010 17:22

Vecka 28 &29 har min kollega haft semester. Under dessa veckor har jag & Mannen målat & tapetserat väntrummet på salongen. Resultatet blev kanon! Så imorgon kommer Kollegan att få stora ögon.   

 

Vem fan åker frivilligt till Ullared?

Den frasen kläckte Mannen ur sig när jag berättade att jag skulle dit

Så i måndags styrde Jag, yngsta Dottern, bästa Vänninan, vänninans Mamma & mammans Vännina färden till Gekås.

Det var 18 år sedan jag var där sist men inget var förändrat mer än att det var större. Folket är lika köpgalna nu som då.

Vi hälsade hem via Webblänken i vinkrutan. TV:n var där & spelade in för en ny säsong. Såg en skymt av Morgan också.

När vi väl (ordentlig möra efter en heldag i Ullared) styrde färden hemåt var bilen rejält packad så det blev en del fynd iaf.   

 

Det var de roliga, nu till det trista som har hänt.   

Bonusdottern var ute med Hunden i onsdags när hon möter två småtjejer med en liten & en stor hund. Den stora kunde de inte hålla utan den slet sig loss och angrepp vår.

Bonusdottern skrek att de skulle ta sin hund men de svarar henne att de inte kan hålla honom & springer därifrån. En farbror kommer till undsättning & fångar in tjejernas hund och binder honom vid en bänk. Samtidigt försöker Bonusdottern springa ikapp tjejerna, men utan resultat.

Hon kommer hem chockad med en sårig hund och själv med trasiga jeans och uppskavade knän.

Mannen blir lika chockad och ringer mig på jobb.

Jag bommade igen salongen och stack hem.

Det blev att åka direkt till veterinären där han blev sydd.

Jag har skrivit en insändare till tidningen  för att försöka via den vägen hitta hundägaren.

  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carima - 29 juni 2015 07:55

Årets midsommar inte bara regnade bort. Den var dessutom ruggit kall som en bitter höstdag.   Värmeljusen fick vikariera för den där gula saken som vägrade närvara. Den befann sig hos yngsta Dottern på Kreta. Dit for hon med Pojkvännen och hans f...

Av carima - 12 juni 2015 07:37

     Älskade underbara goe lille Emil!      Nu har du fått frid, det vet vi, men saknaden är enorm. Du har sedan jul förra året haft dina up and downs. Åldern hade börjat göra sig påmind.... Du blev lätt trött. Fast aptiten var god så börja...

Av carima - 28 maj 2015 09:13

Underhållet av detta hyreshus är under all kritik.    Ett exempel av många är stopp i vasken. Och det är inte bara vi utan flera andra grannar som har problem med detta. Hjälpen vi fått när vi felanmält är att vaktis kommer och drar sina sugpropp...

Av carima - 9 april 2015 09:33

Det hände saker vid och på självaste skämtardagen som vi trodde var just aprilskämt.  Men! Tji fick vi....   Bl.a. skulle kanal 5 & en del andra kanaler slockna för ganska många Teliakunder natten till 1:a april. Tyvärr visade det sig att detta...

Av carima - 6 mars 2015 09:12

Varje natt delar jag säng med två underbara herrar.    En av dom kan jag bli väldigt irriterad på medan den andra kan jag ligga och fnittra åt. Ändå gör de samma sak! Nämligen jobbar extra på sågverket!!!!!    Hunden snarkar så det är ett under...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Carimas


Ovido - Quiz & Flashcards